Se închide circulația feroviară între Cluj și Oradea pentru modernizarea și electrificarea liniei. Microbuze sau autobuze în loc de tren

Autor  admin   în       9 luni în urmã     3413 Vizualizări.  

Circulația feroviară între Cluj-Napoca și Oradea (152 de kilometri), pe magistrala 300, va fi închisă din 2024, fiindcă încep lucrările de modernizare și electrificare a liniei, proiect de aproape două miliarde de euro.

Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026.

Fără trenuri directe între Cluj și Oradea

De la 1 ianuarie 2024, circulația feroviară va fi închisă total pe 89 de kilometri între Cluj și Oradea, iar pe 28 de kilometri trenurile vor circula pe un singur fir, conform hotnews.ro. Pe 22 de kilometri vor fi microbuze sau autobuze, în loc de tren.

Despre electrificarea acestui tronson important se vorbește de mai bine de 3 decenii. Sunt puține porțiunile unde trenurile depășesc în prezent 100 km/h, mai ales că traseul traversează zone montane. Conform sursei citate, cele mai rapide trenuri au viteze medii de 60 km/h. Niciodată n-au fost trenuri care să facă mai puțin de 2 ore și 12 minute, mai ales că sunt și porțiuni montane lungi.

19

trenuri circulă zilnic pe ruta Cluj-Oradea

Sunt 19 trenuri pe zi între Cluj și Oradea, dintre care două treimi de la CFR Călători și restul de la TFC și Transferoviar. Cel mai rapid este un tren internațional care face două ore jumătate, cu două opriri intermediare. Cele mai lente trenuri, care opresc în 42 de stații intermediare, fac peste 3 ore și 50 de minute.

Estimarea CFR: finalizarea lucrărilor pe toate cele 4 loturi, în 2026

„Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024.

Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare.

În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026”, a transmis CFR SA, potrivit hotnews.ro.

Cele patru loturi de pe ruta Cluj-Napoca – Oradea – frontieră cu Ungaria

Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km) – câștigătoare asocierea RAILWORKS (20.10.2022);

Contract: 1.611.475.802,43 lei, fără TVA.

Lotul 2: Aghireș – Poieni (36,53 km) – câștigătoare asocierea RAILWORKS (2.11.2022);

Contract: 1.535.202.975,30 lei, fără TVA

Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km) – câștigătoare asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 (20.10.2022);

Contract: 2.117.167.899,08 lei, fără TVA.

Lotul 4: Aleșd – Frontieră (46,74 km) – câștigătoare asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA (20.10.2022);

Contract: 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.

O călătorie cu trenul între Cluj și Oradea (152 km.) dura două ore și 53 de minute în 1929, două ore și 12 minute în 1989 și două ore și 30 de minute în 2022.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.