Scandalul Supercom a ajuns în Consiliul local. Consilier USR: „Până la urmă care este sistemul tarifar pe care îl vom plăti?”. Reacția lui Emil Boc
În ședința Consiliului local de joi, 2 februarie, Alexandra Oană, consilier USR Cluj, a adus în discuție noul contract cu firma Supercom. Alexandra Oană (foto) a reclamat faptul că deșeurile n-au fost ridicate la timp, care fie au rămas pe stradă, fie s-au acumulat în cartiere în pubele și în apropierea lor.
„Înțelegem că pot surveni sincope de la tranziția unui operator către un altul. Dar au existat luni bune pentru a pregăti acest serviciu. Astfel de dificultăți ar fi putut fi evitate cu o mai bună organizare. Sperăm că toate aceste blocaje semnalate de cetățeni vor fi remediate de urgență.
O altă promisiune a fost că fiecare persoană va plăti cât aruncă. Dacă e așa, de ce în contract li se cere să declare numărul de persoane? Până la urmă care este sistemul tarifar pe care îl vom plăti? Număr de persoane sau cantitatea de deșeuri aruncate?
În plus, cetățenii care locuiesc la bloc sunt îngrijorați de acest sistem <plătește cât arunci>, întrucât la bloc oricine poate arunca deșeuri și nu doar cei din asociațiile de proprietari. Întrebăm cum va fi gestionat acest risc, având în vedere că au trecut deja cinci luni din perioada de mobilizare și n-am văzut nimic prin care să fie dezvoltată infrastructura care ar fi permis limitarea acestui risc.
A treia promisiune a fost că cei care vor colecta selectiv vor plăti mai puțin. Care sunt mecanismele prin care se va implementa acest sistem prin care îi recompensăm pe cei mai responsabili dintre clujeni? În 27 februarie se încheie perioada de mobilizare, adică cele șase luni pe care operatorul le-a avut la dispoziție prin care să se asigure că sistemul este deplin funcțional. Ce le răspundem clujenilor legat de întebările privind Supercom, în condițiile în care mai avem mai puțin de o lună până la expirarea perioadei de mobilizare?”, a reclamat consilierul USR Cluj, Alexandra Oană.
DECLARAȚIE
„E o temă pe care o tratez cu maximă seriozitate. Ca să fim corecți, nu noi am organizat această licitație, nu noi am desemnat operatorul, nu noi avem relația contractuală, ci ADI Metropolitan pentru întreg județul, unde și noi suntem parte.
Spre deosebire de ce s-a întâmplat înainte, când noi desemnam operatorul, acum suntem o parte din județ. Suntem o parte dintr-un întreg. O jumătate de județ. Parte dintr-un contract făcut de ADI Eco Metropolitan. Am avut o ședință foarte serioasă și, sper, convingătoare, luni, cu operatorul de salubritate, în care i-am expus nemulțumirile clujenilor.
Le-am spus solicitările și pretențiile noastre care sunt simple: respectarea prevederilor contractuale, calitatea serviciilor prestate pentru clujeni. Le-am spus că nu sunt absurd și că înțeleg că nu puteau asigura într-o lună toate pubelele. Pornesc de la premiza că fac tot ce țin de ei. Am văzut determinare. Am încredere că această firmă poate să reușească. Dacă nu, eu voi primul care voi spune că trebuie să facem altceva”.
Emil Boc, vorbind despre activitatea Supercom în municipiul Cluj-Napoca.