Saună pe roți! Discuții aprinse despre aerul condiționat în mijloacele de transport din Cluj. Răbdarea călătorilor a ajuns la limită

Autor  Ionel Lespuc   în       3 ore în urmã  

Un nou val de nemulțumiri a apărut în rândul clujenilor cu privire la lipsa sau folosirea deficitară a aerului condiționat în mijloacele de transport în comun. Pe forumul online Reddit, mai mulți utilizatori au relatat experiențe recente în autobuze și troleibuze ale Companiei de Transport Public (CTP), unele descrise ca „saune pe roți” în zilele caniculare.

Deși în trecut conducerea CTP a fost criticată pentru același subiect, problema pare să persiste, iar tonul comentariilor arată că răbdarea publicului este aproape epuizată. În postări, unii utilizatori îi acuză direct pe directorul CTP și pe primarul Emil Boc pentru lipsa unei soluții. „În astfel de frumoase zile de vară cu 35 de grade, când ne rotisăm în air-fryer-urile de tablă numite autobuze, să cugetăm asupra faptului că directorul CTP are un salariu lunar de 9.500 de euro”, a scris un utilizator.

„Nu ajută să te plângi doar pe internet”

În discuții, unii participanți au sugerat că, în loc să își exprime frustrarea doar pe rețele sociale, călătorii ar trebui să trimită reclamații oficiale către CTP sau prin aplicația „My Cluj”. „Am semnalat de mai multe ori nereguli pe anumite autobuze și s-au remediat problemele”, a spus un utilizator. Alții, însă, au replicat că și aceste demersuri au eficiență redusă: „Continuați să înjurați pe Reddit, nouă ne pasă mai puțin decât CTP-ului”.

Autobuze electrice, dar fără climatizare

O parte dintre comentarii au vizat autobuze electrice noi, despre care s-a spus că circulă fără aer condiționat pornit, fie din motive tehnice, fie pentru economie de energie. „Autobuz electric fără climă, face economie… probabil îi trebuie panouri solare”, a ironizat un participant.

Probleme diferite pe linii diferite

Unii clujeni au subliniat că nu toate liniile au aceeași problemă – troleibuzele moderne par să aibă aer condiționat funcțional, dar pe alte trasee, cum ar fi liniile 36 sau 48, lipsa climatizării rămâne frecventă. „Pe 48 și 36 am nimerit foarte multe ori fără aer condiționat, e praf”, a povestit un călător.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.