S-a stabilit! CNAIR a decis data până la care se pot depune oferte pentru construcția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică
Ofertele pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania, scoase din contractul UMB, pot fi depuse până pe 9 ianuarie 2024, termen pe care CNAIR l-a transmis pe 27 decembrie 2023 în SEAP. Termenul a fost publicat miercuri, 3 ianuarie 2024.
Deblocarea licitației este posibilă pentru că turcii de la Ictas au pierdut contestația și la Curtea de Apel București, potrivit economedia.ro.
Subsecțiunea Nădășelu – Zimbor (30 kilometri), care include cele două viaducte, este la 72 % execuție și are termen nou de finalizare, mai 2025. Cealaltă subsecțiune, Zimbor – Poarta Sălajului (12 kilometri), se află la 42 % stadiu de execuție și are termen prelungit pentru iulie 2025.
Luna aceasta CNAIR ar urma să desemneze câștigătorul pentru lotul Poarta Sălajului – Nușfalău (41 de kilometri).
27
de luni este durata pentru construcția celor 2 viaducte de la Nădășelu și Topa Mică
Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
Riscă să iasă din PNRR
Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertiza, anul trecut, Asociația Pro Infrastructură (API).
Dacă în 2022, lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR, potrivit API.