S-a semnat! Emil Boc a spus astăzi când vor începe lucrările la podul de 20 de milioane de euro
Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat, în emisiunea de joi, de la Napoca Live, că în 31 decembrie 2022 a fost semnat contractul pentru realizarea pasajului de la Tăietura Turcului.
„Lucrările la Tăietura Turcului ar trebui să înceapă în partea a doua a anului. Sunt 6-7 luni de proiectare, după care, în partea a doua a anului, depinde și de condițiile meteo, ar trebui să înceapă lucrările la tronsonul de cale ferată Cluj-Napoca – Poieni. Vom discuta cu cei de la CFR momentul în care vor ataca pasajul de la Tăietura Turcului. E un proiect prin PNRR și din acest motiv el trebuie încheiat în totalitate până în 2026. Dar noi ne așteptăm ca lucrările să evolueze foarte rapid, mai ales că avem deja semnat contractul”, a transmis edilul șef al Clujului.
Un pod de 20 de milioane de euro
Pasajul de la Tăietura Turcului este prins în caietul de sarcini pentru primul tronson al licitației organizate de CFR Infrastructură. Studiul de fezabilitate cu privire la pasajul Tăietura Turcului a fost realizat de către Primăria Cluj-Napoca. Podul are o valoare de peste 20 milioane de euro. Municipalitatea dorește ca, din fonduri proprii, să construiască și un sens giratoriu suspendat, conectat cu breteaua pasajului, pentru a descongestiona traficul spre Baciu.
1,61
de miliard de lei reprezintă valoarea contractului pe lotul 1 Cluj – Aghireș
Asocierea Alstom (Franța) – Arcada (România) a câștigat contractul pentru lotul 1 Cluj -Aghireș (31 km.) pe 22 octombrie cu o ofertă de 1,6 miliarde lei. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestațiile pe care le-au depus constructorii Astaldi (Italia) și PORR (Austria).
166
de kilometri este distanța pe calea ferată între Cluj-Napoca și Oradea
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca – Oradea – vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
160
de kilometri la oră va fi viteza maximă prinsă de garniturile de călători
Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului.
Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă, iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înlocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor.
Magistrala Cluj – Napoca – Oradea (Episcopia Bihor) cuprinde 4 loturi:
- CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA
- AGHIREȘ – POIENI (LOTUL 2) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de 1,5 miliarde de lei, fără TVA
- POIENI – ALEȘD (LOTUL 3) – Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, ofertă în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA,
- ALEȘD – FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4) – Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA