S-a semnat contractul: autobuz electric pe ruta montană a Clujului

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     3518 Vizualizări.  

Primarul din Mărișel, Viorel Ghic, anunță pe Facebook că va apărea un microbuz electric pe traseul din Apuseni: Cluj – Gilău – Tarnița – Mărișel și retur.

„Încă un proiect foarte important pentru comuna Mărișel aprobat. Azi am semnat contractul de finanțare prin PNRR în valoare de 250.000 euro +TVA pentru achiziția unui microbuz electric care va deservi locuitorii comunei pe traseul Mărișel-Cluj și retur. Consider acest microbuz o necesitate pentru locuitorii comunei Mărișel, neavând alt mijloc de transport în localitate”a anunțat primarul din Mărișel, preluat de apuseni.info.

În mod normal, o asemenea inițiativă ar fi în afara legii. De ce? Pentru că există un program județean de transport, organizat de Consiliul Județean. Se licitează traseele, se atribuie privaților, care au exclusivitate. În zona metropolitană a Clujului, cursele au fost scoase din programul Consiliului Județean, nu fără scandal, pentru a putea fi operate de Compania de Transport Cluj-Napoca; aici organizator este Asociația Metropolitană de Transport.

Mărișelul este un caz aparte. De la Revoluție încoace, nu a mai avut operator de transport. Potrivit primarului, nimeni nu a fost interesat să îi transporte pe cetățeni spre Cluj, întrucât „suntem departe, iar drumul era prost”. Așa că Viorel Ghic a decis să rezolve pe cont propriu problema. A făcut asociere cu comuna Gilău, a scris proiectul, l-a depus pe PNRR, l-a câștigat, a semnat contractul de finanțare și urmează să organizeze licitația.

Dar nu e suficient să cumpere vehiculul. În paralel, Consiliul Local Mărișel are nevoie să înființeze o companie de transport, cum a făcut și Turda, acum câțiva ani. De asemenea, este nevoie de obținerea licenței de transport. Apoi, ca să rămână în limitele legii, Consiliul Județean va trebui să atribuie acestei companii de transport nou înființate traseul Cluj – Mărișel. Ideea e că toată procedura va dura destul de mult, nu e ca și cum ți-ai cumpăra azi o mașină din târg, iar mâine o să poți deja să circuli cu ea.

„Nu ne-am gândit încă la toate detaliile, dar ne dorim un microbuz de 16 sau 20 de locuri, electric, și am văzut că nu sunt foarte mulți producători în acest moment. Vrem să le fim de folos locuitorilor din Mărișel, dar și turiștilor. Că vin mulți turiști la noi și se plâng că nu pot ajunge aici decât cu mașinile personale. Microbuzul va opri în stații la Someșu Rece, Gilău și Florești. Va face doar o cursă dus, dimineața, și una întors, după-amiaza”, a spus Viorel Ghic (foto), pentru Media9.

La Mărișel funcționează o pârtie de schi de succes. În mod normal, cei care dețin această pârtie sau Consiliul Județean ar trebui să se gândească să introducă un shuttle bus Cluj-Mărișel, în beneficiul pasionaților de schi. Din păcate, nimeni nu a reușit deocamdată să pună în practică o asemenea idee, așa că parcarea pârtiei devine, de multe ori pe timp de iarnă, neîncăpătoare.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.