Restart pentru „Drumul Bistriței”. Traseu alternativ, de la Bonțida către Țaga și Beclean
Consilierii județeni vor dezbate, în ședința de miercuri, 27 aprilie, proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiții „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională -Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței”.
Este vorba de modernizarea a trei tronsoane de drumuri județene, DJ 172A (limita județului Bistrița-Năsăud – Țaga), DJ 161G (Sucutard – Chiriș – Pălatca – Vaida Cămăraș), respectiv DJ 161 (intersecția DN 16 – Gădălin – Bonțida – DN 1C).
Drumul Bistriței folosește, preț de câțiva kilometri, DN16 (Apahida – Mociu), care momentan nu are nevoie de modernizare.
Traseul Regional Transilvania Nord este o cale de legătură nouă între județele Sălaj, Cluj și Bistrița-Năsăud.
Proiectul a demarat în 15 decembrie 2015 și avea termen de finalizare în vara anului 2020, apoi pe 31 iulie 2021. Evident, este în mare întârziere. Traseul a fost împărțit pe mai multe sectoare de drum. Pentru cele două loturi din județul Cluj au executat lucrări firmele Diferit și Dacia Asphalt.
Beneficiarul n-a fost mulțumit de calitatea lucrărilor realizate de firma Diferit și a reziliat contractul.
Valoarea totală a proiectului „Drumul Bistriţei“ este de aproximativ 75,8 milioane de lei, finanţarea europeană fiind asigurată prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.
De cealaltă parte a DN1C, spre Sălaj, lucrările sunt gata. Șoseaua de aproximativ 32 de km Răscruci – Borșa – Vultureni – Așchileu – limită cu județul Sălaj a fost recepționată de Consiliul Județean Cluj în luna februarie 2021.