Reacția poliției locale, în cazul parcărilor ilegale. Cum o percep clujenii

Problema parcărilor ilegale din Cluj-Napoca este un subiect de discuție vechi pe rețelele sociale, inclusiv pe Reddit. Într-un thread recent, utilizatorii au împărtășit experiențele lor cu poliția locală și au dezbătut eficiența acțiunilor autorităților în combaterea parcărilor neregulamentare, mai ales în weekend.
Polițiștii locali: Vin sau nu vin?
Un utilizator a relatat că, în fiecare weekend, trotuarele din fața blocului său sunt complet blocate de mașini, de vineri seară până duminică seară. El s-a întrebat dacă are vreo șansă reală ca poliția locală să intervină pentru a elibera trotuarele și să dea amenzi. Răspunsurile au fost mixte: unii utilizatori au confirmat că poliția locală intervine dacă este sunată, chiar și în weekend, în timp ce alții au menționat că sesizările făcute prin aplicația MyCluj primesc răspunsuri întârziate sau nu duc întotdeauna la acțiuni imediate.
Un utilizator a povestit că, după ce a făcut o sesizare prin MyCluj, a primit un răspuns după 14 zile, în care i s-a comunicat că mașina nu mai era prezentă la fața locului. De atunci, el preferă să sune direct la poliția locală, deoarece intervenția este mai rapidă. Alt utilizator a menționat că a sunat de mai multe ori și poliția a intervenit chiar și noaptea sau în weekend, ridicând mașinile care blocau trotuarele sau traficul.
Provocări și soluții posibile
Discuția a evoluat spre problema mai largă a lipsei locurilor de parcare în Cluj. Un utilizator a subliniat că, în ciuda lipsei locurilor de parcare, șoferii ar trebui să găsească soluții alternative, cum ar fi parcatul la distanță și folosirea transportului în comun sau a taxiurilor. El a menționat că, deși parchează la 10 minute de mers pe jos de casă, nu a avut probleme și consideră că aceasta ar trebui să fie norma.
Alții au argumentat că renunțarea la mașini nu este o soluție realistă peste noapte. Un utilizator a remarcat că, de peste 30 de ani, o mare parte din mașinile din Cluj nu au locuri de parcare amenajate, iar această situație nu se va schimba prea curând. El a sugerat că aplicarea unor amenzi mai severe, de exemplu de 2000 de lei, ar putea forța șoferii să respecte regulile, dar a recunoscut că aceasta este o utopie.