Rateul Park&Ride-ului de la aeroport. Boc: „Clujenii preferă confortul mașinii, chiar dacă stau mai mult în trafic. Nu putem schimba asta cu forța”


O discuție despre viitorul sistemului Park&Ride de la Aeroportul Internațional Cluj-Napoca a avut loc recent în cadrul ședinței de Consiliu Local. Consilierul USR George Trif a criticat modul în care proiectul este extins înspre funcțiunea de Park&Fly, semnalând lipsa unei analize privind impactul real și viabilitatea economică.
„Nu știm câți utilizatori noi sunt estimați, ce va atrage această adaptare și care sunt veniturile suplimentare estimate. Pentru ca serviciul să fie cu adevărat atractiv, este necesară o bandă dedicată pentru transportul în comun între parking și centrul orașului. Nici acest aspect nu este fundamentat în propunere”, a declarat George Trif, în plenul Consiliului. Trif, dar și consilierul Aurelia Cristea, de la PSD, au propus și utilizarea parkingului să fie deschisă și către cetățeni care nu au loc de parcare în altă parte în Cluj-Napoca.
În replică, primarul Emil Boc a susținut că funcțiunea inițială a proiectului – aceea de a reduce traficul din oraș – rămâne neschimbată și că extinderea înspre Park&Fly este o adaptare firească, fără a afecta structura sau principiile de funcționare ale sistemului.
„Ne menținem scopul inițial: să vii, să lași mașina la intrarea în Cluj și să mergi mai departe cu transportul în comun, la prețuri modice. Tariful rămâne 15 lei pentru 24 de ore, iar în acest preț este inclus și transportul în comun până în oraș. Ai biletul de la parking, te urci în autobuz – sunt șase linii care leagă aeroportul de oraș – și mergi gratuit”, a explicat Emil Boc.
Prin schimbarea politicii, parkingul Primăriei va concura direct cu parcările de la aeroport.
Primarul a recunoscut că atractivitatea serviciului depinde în continuare de alegerile cetățenilor: „Atât timp cât clujenii preferă confortul mașinii, chiar dacă stau mai mult în trafic, nu putem schimba asta cu forța. Este o decizie personală.”
Sistemul de tip Park&Ride a fost finalizat în februarie 2025, dar a fost utilizat sub capacitatea așteptată. Prin adăugarea funcției de Park&Fly, autoritățile speră să crească gradul de utilizare, în special în rândul celor care pleacă din Cluj cu avionul și au nevoie de o soluție de parcare pentru mai multe zile.