RANDARE. Cum va arăta „Poiana”, cel mai lung tunel de pe Autostrada Sibiu-Pitești

Autor  Ionel Lespuc   în       7 luni în urmã  

Autostrada Sibiu-Pitești (A1), parte a Coridorului 4 Pan-European, face un pas important spre realizare odată cu emiterea autorizației de construire pentru Tunelul Poiana, cel mai lung tunel al acestei autostrăzi. Potrivit anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, tunelul va fi construit pe Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni), având o lungime totală de 1.780 metri pe sensul Sibiu-Pitești și 1.778,11 metri pe sensul Pitești-Sibiu.

Tehnologie modernă și detalii despre construcție

Tunelul Poiana va fi format din două galerii, fiecare cu câte două benzi de circulație. Construcția va utiliza tehnologia avansată TBM (Tunnel Boring Machine), care permite forarea cu precizie și eficiență, minimizând impactul asupra mediului.

În prezent, antreprenorul desemnat, asocierea Webuild (Astaldi) – Tancrad, a început lucrările pregătitoare pentru instalarea echipamentelor TBM și a zonelor de acces. Această asociere italo-română are sarcina de a finaliza întreaga Secțiune 3 a autostrăzii, care se întinde pe 37,4 kilometri, până în noiembrie 2027, conform contractului.

Importanța tunelului Poiana și a Autostrăzii Sibiu-Pitești

Tunelul Poiana este o componentă esențială a Autostrăzii Sibiu-Pitești, care va avea o lungime totală de 122,11 kilometri și este împărțită în cinci secțiuni. Aceasta este prima autostradă care traversează Munții Carpați, conectând regiunea de sud a României de centrul țării și facilitând legătura între Portul Constanța și granița de vest a țării, la Nădlac.

Proiectul face parte din Coridorul 4 Pan-European și este de o importanță strategică pentru economia României, asigurând un transport mai rapid, sigur și eficient între estul și vestul țării. De asemenea, contribuie la creșterea siguranței rutiere și la reducerea costurilor logistice pentru companii.

Lucrările pentru Secțiunea 3, inclusiv Tunelul Poiana, trebuie să fie finalizate până în noiembrie 2027. Acest termen reprezintă o provocare majoră pentru constructor, având în vedere complexitatea proiectului, dar și așteptările ridicate legate de finalizarea acestuia în graficul stabilit.

 

About