Gluma cu „toți sunt egali în fața legii, la Cluj”. Azi despre publicitatea stradală

Autor  Ionel Lespuc   în       6 years în urmã     1615 Vizualizări.  

A fost inspirațional un lucru pe care primarul Emil Boc l-a spus, joi, la Realitatea FM, într-o emisiune pe care am ascultat-o pe Facebook. „Nimeni la Cluj nu are tratament preferențial și toți sunt egali în fața legii”. Vă invit în Piața Mihai Viteazu, să analizăm puțin afirmația primarului.

În martie, Consiliul Local a aprobat noul regulament pentru publicitatea stradală. Potrivit acestuia, în Cluj este interzisă în totalitate afișarea de mesh-uri pe suprafețe vitrate (adică pe ferestre).

Există o clădire portocalie în laterala dreaptă a halei agroalimentare, privind dinspre piață. O cunoașteți, că vă încurcă: vine până la stradă și nu lasă loc de trotuar. Peste geamurile ei zâmbește complice un Moș Crăciun biscotar uriaș, care face reclamă unui hypermarket. Explicația pe care mi-a oferit-o un amic din industria de publicitate este amuzantă: “Clădirea aceea este ilegal construită, ea practic nu există. Primăria este în proces cu proprietarul pentru demolarea imobilului”. Aoleu! Deci o amendă în plus sau în minus îl lasă rece pe proprietar.

Mesh pe suprafață cu ferestre am văzut și peste drum de gară, iar acolo nu e nimic demolabil. Și să vă mai spun ceva: conform legii, publicitatea pe poduri este interzisă. Cu toate acestea, când vă întoarceți de la Vivo! o vedeți zâmbind pe Simona Halep pe laterala vestică a podului N.

Iată un pasaj din Legea nr. 185/2013, privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate: Art. 15. –  “(1) Amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă în următoarele situații: (…) m) pe parapetele și/sau pereții pasajelor rutiere subterane și supraterane ori sub poduri”. De altfel, tot acolo mai scrie și: “(2) Se interzice acoperirea cu orice mijloc de publicitate a suprafețelor vitrate ale clădirilor”, așa că nu aveam nevoie de un regulament local ca să nu așezăm cearșafuri la geam.

În fața halei, altă problemă. Sunt două panouri publicitare, iar pe unul este instalat celebrul ecran video al societății Amprenta Advertising, dacă știu bine. Un alt amic din publicitate zice așa: “Primăria ne-a pus în vedere să desființăm toate panourile publicitare din oraș, pentru că urmează o nouă licitație. Am cerut să ni le lase până la sfârșitul anului, pentru că avem contracte în derulare până la 31 decembrie. Le-am spus și că ne prezentăm la licitație pentru aceleași zone, deci să nu mai desființăm panourile, pentru că oricum va trebui să le punem la loc dacă vom câștiga . Sunt niște costuri în plus. Nu au înțeles. Notificările au venit prin 5-6 noiembrie și panourile au fost date jos prin 6-7 decembrie”. Uite că unii au avut voie să își ducă mai departe contractele.

Am ascultat încă o dată afirmația primarului, pe Facebook. Toți sunt egali în fața legii, la Cluj, așa a zis, cuvânt cu cuvânt.

Pe pagina de Facebook Media9 v-am invitat la sondaj. Aș aprecia un răspuns în funcție de experiența trăită de dvs. cu administrația publică locală.

About