Propunerea CTP Cluj pentru fluidizarea traficului pe strada Eroilor din Florești: trei benzi de circulație de urcare, coborâre și BUS


Reprezentanții CTP Cluj-Napoca propun ca soluție tehnică pentru deblocarea și fluidizarea traficului pe strada Eroilor: trasarea a trei benzi de circulație, astfel încât banda de mijloc să fie de coborâre pentru autovehicule, banda din dreapta de urcare, comună autovehicule și BUS, iar banda din stânga de coborâre specială BUS. Soluția tehnică propusă este temporară, se află în analiză și are un mare inconvenient: noul marcaj ar îngreuna intrarea în supermarket LIDL.
Anunțul Companiei de Transport Cluj-Napoca
„Trafic îngreunat în comuna Florești – transportul public circulă cu întârziere. Soluțiile tehnice prezentate.
Demararea lucrărilor la Spitalul Regional de Urgenţă Cluj au dus la îngreunarea traficului între comuna Florești și municipiul Cluj-Napoca în mod deosebit la orele de vârf. Odată cu începerea anului școlar, numărul mare de participanți la trafic a blocat străzile din Florești, producând mari nemulțumiri locuitorilor acestei comune și utilizatorilor transportului în comun, care asteaptă cu zecile de minute blocați în autobuze sau așteptând în stații.


Pe lângă nemulțumirea călătorilor care întârzie la serviciu și școli, CTP Cluj-Napoca înregistrează pierderi foarte mari având flota blocată zilnic în Florești la orele de vârf. Costurile de exploatare au crescut de patru ori în perioada de blocaje. În fiecare zi, la ora de vârf sunt alocate minim 40 de autobuze cu o capacitate de aproximativ 3500 / 4000 călători, care staționează cu zecile de minute în trafic. Alte 8 autobuze sunt blocate în trafic cu elevi. Spre exemplu, în săptămâna 8-12 septembrie distanța dintre Cetatea Fetei și Cluj-Napoca s-a parcurs în 2 ore. Timpul mediu de trafic alocat pentru acest traseu în condiții normale este de 31 minute. Distanța între Cetatea Fetei și Primăria Florești s-a parcurs într-o oră.


Astfel, propunem ca banda de mijloc să fie de coborâre pentru autovehicule, banda din dreapta de urcare, comună autovehicule și BUS, iar banda din stânga de coborâre specială BUS. Aceasta poate fi realizată prin marcaj rutier, precum și separată prin stâlpișori de plastic. Scoaterea mijloacelor de transport din coloana blocată ar atrage o mare parte din pasagerii autoturismelor spre transportul în comun. Acest lucru ar duce implicit la scăderea valorilor de trafic pe acest sector de drum.
Propunerea se află în analiza și sperăm să fie pusă în aplicare după găsirea soluțiilor pentru inconveniențele care ar rezulta prin instituirea noilor reguli de circulație (conform Politiei Locale, noul marcaj ar îngreuna intrarea la supermarket LIDL).


Ne cerem scuze tuturor călătorilor noștri pentru neplăcerile cauzate și vă asigurăm pe această cale de preocuparea noastră de a oferi servicii de calitate. În acest sens subliniem faptul că în perioada următoare vor fi alocate pe Florești și autobuze electrice articulate”, se arată în anunțul CTP Cluj-Napoca.