Proiectul metroului de la Cluj. Gliga: „Ce-a fost greu, a trecut, zic eu”

Invitat în emisiunea Real Estate Agenda de la Napoca Live, realizată în colaborare cu Media9, Florin Gliga, consilier local PNL, a fost pus în fața întrebărilor de la „Extra-sinceritate”. Florin Gliga este unul dintre liberalii cu greutate ai partidului, iar în Consiliul local Cluj-Napoca, o voce puternică.
Vedeți mai jos cele 6 întrebări din rubrica „Extra-sinceritate”.
Urmărește AICI întreaga emisiune.
A. Completați enunțul:
1. Ultima dată când am circulat cu transportul public în Cluj-Napoca a fost…?
Florin Gliga: În urmă cu circa trei ani. Am folosit foarte des până atunci transportul în comun delegat, dar acum am niște rute foarte directe și n-am neapărată nevoie de folosința acestuia. Dar noi încurajăm transportul în comun mai ales unde sunt rute foarte aglomerate, de exemplu dinspre est spre vest. După cum ați văzut, și executivul, domnul primar și domnul viceprimar, încurajează acest lucru. Eu n-am simțit niciodată (din partea primarului – n.r.) momente de pasivitate sau de descurajare în privința acestui subiect.
2. Falimentul fabricii Clujana era previzibil pentru că…?
Florin Gliga: Nu era previzibil. Totul a depins de piață și de a capacita o anumită piață. Pentru industria respectivă, piața pentru producători este foarte complicată și foarte grea. Cu atât mai mult că producătorii au fost foarte afectați pentru că înainte s-a produs foarte mult în sistem lohn.
Această piață s-a comprimat foarte mult în ultimii ani, iar o dată cu pandemia s-a comprimat și mai mult. Iar ceea ce putea să fie un proiect mic, dar consolidat ca brand, a fost puternic lovit de pandemie și de schimbarea comportamentului consumatorilor.
Dacă ați urmărit această piață, ați constatat că lucrurile au evoluat extrem de rapid, iar capacitatea de adaptare pentru foarte multe societăți din acest domeniu a fost extrem de limitată. N-au avut timp pentru asta și nicio reacție suficient de rapidă la schimbarea acestui comportament.
B. Răspundeți cu da sau nu.
3. Dacă va eșua în proiectul metroului, Emil Boc va avea serioase dificultăți să câștige viitoarele alegeri la Primăria Clujului.
Florin Gliga: Nu cred. Și nu vom eșua cu proiectul metroului. Acest tip de investiție este un proces de durată. Pe de o parte. Pe de altă parte, este și această latură procedurală, care poate să lungească sau să scurteze o achiziție în România, în general, nu doar proiectul metroului de la Cluj. Până la urmă sunt proceduri firești. Nu văd niciun impediment în implementarea acestui proiect. Ce a fost greu a trecut, zic eu.
4. Arătăm cu degetul Floreștiul, din punct de vedere urbanistic, dar Câmpului și Bună Ziua nu diferă prea tare.
Florin Gliga: Politicile în acest sens s-au schimbat mult față de momentele în care s-au dezvoltat aceste zone. Inclusiv în Florești.
C. Test grilă
5. Dacă Emil Boc n-ar mai dori să continue la primărie, PNL ar trebui să trimită pe:
a. Mircea Abrudean (șeful Cancelariei prim-ministrului);
b. Ovidiu Cîmpean (secretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene);
c. Dan Tarcea, viceprimar Cluj-Napoca;
d. Alin Tișe, președintele CJ Cluj.
Florin Gliga: Este exclus acest subiect în acest moment.
Care sunt variantele PNL pentru Primăria Clujului, dacă Emil Boc nu va mai candida
6. Nivelul la care a ajuns municipiul Cluj-Napoca se datorează:
a. autorităților locale;
b. universităților din oraș;
c. mediului de afaceri;
d. companiilor și ONG-urilor care organizează evenimente publice.
Florin Gliga: Toate la un loc.
Scurt CV: director la firme de stat, politician
Florin Valentin Gliga este consilier local PNL și secretar al organizației municipale a PNL Cluj-Napoca. În urmă cu trei ani, a fost numit directorul sucursalei din Cluj a regiei Poșta Română. Până atunci fusese managerul fabricii Clujana, aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj. Clujana a dat faliment la începutul acestui an.
Florin Gliga este acționar la mai multe societăți comerciale. În calitate de director la Sucursala Regională Cluj a Poștei Române el a raportat un venit brut pe lună de 17.908 lei.