Proiectul intersecției de la Platinia mută gardul USAMV. Tarcea: „Nu vom merge cu strada Mărginașă până sus în Zorilor”
Viceprimarul Dan Tarcea a explicat, pentru Media9.ro, cum a fost gândit „PUZ Mărginașă”, adică planul urbanistic zonal care studiază o nouă intersecție a Clujului, cea de lângă Platinia. Se lărgesc străzile Mănăștur, Mărginașă și Uzinei Electrice.
Proiectul a fost propus pentru a crea o nouă legătură între cartierul Zorilor și partea de vest a orașului, pentru a descongestiona strada Victor Babeș. Prima observație este că acest lucru nu se va întâmpla în întregime: lărgirea străzii Mărginașă se va face doar până la strada Hasdeu. „Se va face în prima etapă doar până la prima intersecție. Nu vom merge cu strada Mărginașă până sus în Zorilor, acest lucru ar urma să se întâmple într-o etapă viitoare”, a afirmat Tarcea. Vedeți mai jos declarația sa video pe tema acestui proiect, care prevede și o serie de exproprieri.
4.673
de metri pătrați care urmează să fie trecuți din proprietatea privată în cea publică, inclusiv 1.575 de metri pătrați deja construiți.
Strada Mărginașă ar urma să ajungă la 9,7 metri lățime (benzi auto de 2,9 metri), cu o deschidere de peste 12 metri înainte de intersecție. Aici exproprierile sunt puține. Proiectanții propun exproprierea unor curți și doar a 105,71 metri pătrați construiți. Pe Moților și pe Ilie Măcelaru se expropriază mai mult. 3.155 de metri pătrați, din care 1.205 construiți, pe Moților, respectiv 558 de metri pătrați, din care 263 construiți, pe Ilie Măcelaru.
„Gardul de la USAMV va fi mutat, pentru a se lărgi strada și a se crea un peron de așteptare pentru mijloacele de transport în comun”, a spus Dan Tarcea.
Pe Calea Mănăștur, vor fi benzi dedicate mijloacelor de transport în comun pe ambele sensuri, o pistă de 2 metri pentru biciclete și rămâne câte o bandă pentru vehicule.
Deși s-a discutat despre posibilitatea realizării aici a unui sens giratoriu, s-a propus ca noua intersecție să fie semaforizată.
Vor fi expropriate case de vizavi de Platinia. Se lărgește și strada creată de investitorul de la Platinia. Se realizează străpungerea dinspre Calea Mănăștur spre Uzinei Electrice. Imobilele vor fi demolate și se va construi un pod peste Canalul Morii. Noua arteră astfel creată va avea 21 de metri lățime, cu trotuare de cel puțin 1,9 metri, cu piste de biciclete de 2 metri lățime, cu benzi auto de 2,9, respectiv 3 metri.
„Termenul până la care ar urma să fie terminat studiul de fezabilitate este de două luni și jumătate. După ce avem studiul de fezabilitate, vom putea intra în Consiliul Local cu componenta de expropriere”, a subliniat viceprimarul Clujului.
De acest proiect depinde, prin ricoșeu, introducerea benzii dedicate pentru mijloace de transport în comun pe strada Moților. Planul a fost realizat de societatea FIP Consulanting.