Proiect de peste 160 de milioane de lei. Readucerea vegetației pe Someș costă

Autor  Ionel Lespuc   în       4 years în urmã     1153 Vizualizări.  

Consilierii locali sunt invitați luni să dezbată luni sumele rezultate din studiul de fezabilitate pentru proiectul „Revitalizarea culoarului de mobilitate nemotorizată aferent Someșului, modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului”. Sunt trei proiecte de hotărâri, întrucât lucrările pe malurile Someșului urmează să fie realizate pe trei zone: Lunca Someșului Mic, Parcul Armătura, platoul Sălii Sporturilor.

Iată prețurile stabilite de specialiști pentru fiecare zonă:

  • Lunca Someșului Mic (146.500 metri pătrați) – 123,7 milioane de lei*
  • Parcul Armătura (32.500 metri pătrați) – 23,6 milioane de lei*
  • platoul Sălii Sporturilor (14.750 metri pătrați) – 20,6 milioane de lei*

* TVA inclus

Cea mai mare parte a banilor ar urma să fie obținută prin finanțare de la Comisia Europeană.

Malurile râului Someş vor fi transformate în zone pietonale, de agrement şi cu piste pentru biciclete, într-un proiect realizat de arhitecţi spanioli, care au câştigat, în urmă cu trei ani, un concurs internaţional de soluţii iniţiat de Primărie.

Planul de revitalizare a malurilor Someșului cuprinde, printre altele, amenajarea de patru noi poduri pietonale și de biciclete, mobilier urban, iluminat public, dotări de agrement, recreere și sport, lucrări de protective vegetative și plantări de arbori, dar și modernizarea spațiilor publice (intersecția străzilor Alexandru Davila și Donath – Pod Horea și Parcul Armătura – secțiune delimitată de podeț pietonal strada Parcul Feroviarilor și pod strada Fabricii). De asemenea, un pod pietonal va fi amenajat în zona Parcul Rozelor (care va face legătura cu parcul 1 Decembrie), urmând a fi construite și piste de biciclete, respectiv alei pietonale.

Un proiect controversat este amenajarea platoului Sălii Sporturilor, care ar putea deveni un punct de atracţie, o platfomă publică, adaptată în funcţie de anotimp, cu un patinoar şi târg de Crăciun sau loc de organizare de concerte. Parcarea publică gratuită va fi, în mare parte, desființată. În studiul de fezabilitate se arată că suprafețele carosabile se reduc de la 12.000 la 2.800 de metri pătrați.

Conform proiectului, strada Muzicescu, aflată peste Someș de Cluj Arena, ar urma să fie pietonală, iar strada Mamaia va fi reconfigurată.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.