Probleme la hotelul Ramada și la un supermarket Profi. Amenzi de 80.000 de lei și închideri temporare

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj, prin CJPC Cluj, anunță că pe 3 octombrie a desfășurat o acțiune de control la doi operatori economici, care își desfășoară activitatea pe teritoriul județului Cluj.
Conform sursei citate, verificările au fost realizate pentru cercetarea reclamațiilor, urmărindu-se modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu.
Cei doi operatori economici verficați sunt SC Eurotrend Hotels Group SRL și SC Profi Rom Food SRL. SC Eurotrend Hotels Group SRL administrează hotelul Ramada de pe Calea Turzii.
80.000
de lei reprezintă cuantumul total al sancțiunilor aplicate de Protecția Consumatorului Cluj
„Ținând cont de neregulile constatate, la cele două companii, SC Eurotrend Hotels Group SRL și SC Profi Rom Food SRL, echipa de control a aplicat următoarele sancțiuni:
- 10 amenzi contravenţionale, în cuantum de 80.000 de lei;
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 3.500 de lei;
- oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor la bazinul de înot și la spațiul de depozitare din subsol, până la remedierea deficiențelor si oprirea temporară a prestării serviciilor la toată unitatea, în cel de-al doilea caz;
- oprirea temporară de la comecializare a unor produse, în valoare de circa 770.000 lei, pană la remedierea deficiențelor;
În urma acțiunii, comisarii CJPC Cluj au identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:
- folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu praf în exces, rugină, mucegai comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită;
- depozitarea direct pe paviment a băuturilor răcoritoare și apelor minerale;
- folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduri având capace neconforme;
- folosirea unor vitrine frigorifice cu defecțiuni, deteriorate;
- modificarea stării termice a preparatelor fără a deține autorizație legală;
- utilizarea unor agregate frigorifice insalubre pentru prepararea gheții;
- comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare caracterizare;
- nerespectare temperaturi de depozitare stabilite de producător;
- lipsa datei deschiderii a diverse siropuri/sosuri folosite la servire;
- lipsa informațiilor traduse în limba romană, pe etichetele produselor alimentare;
- practică comercială înșelătoare aferentă denumirii preparatelor;
- condiții igienico-sanitare precare: prezența insectelor în blocul alimentar, suprafața insalubră a blocului alimentar, calorifere cu rugină în exces, îmbâcsite cu praf și depuneri de produse;
- comercializarea unor produse alimentare cu modificări organoleptice și fără documente de proveniență;
- utilizarea unui spațiu aferent depozitării cu miros înțepător cauzat de prezența rozătoarelor;
- folosirea unor camere de cazare cu lenjerie neconformă;
- lipsa dotării camerelor conform prevederilor legale, în funcție de clasificare;
- utilizarea unui bazin insalubru cu foarte multe bucăți de faiantă lipsă.
Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor”, se arată în comunicatul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest Cluj.
Citește și acest articol: