Primul weekend fără trafic greu în Gilău: „Lucrurile s-au așezat”

Autor  Ionel Lespuc   în       3 saptãmâni în urmã  

Gilăul a trecut cu bine peste primul weekend în care traficul greu a fost interzis pe drumul național care traversează centrul localității. De vineri până duminică, ambuteiajele au dispărut aproape complet, iar liniștea s-a reinstalat în sat, după ani de zile în care mii de camioane grele au străbătut zilnic zona.

Traficul greu, interzis oficial și în Gilău. Peste 3.300 de camioane dispar zilnic din comună

Măsura, instituită oficial vineri dimineață, prin restricționarea accesului TIR-urilor în intravilanul comunei, vine în urma unei decizii luate de CNAIR și aplicate cu sprijinul Poliției Rutiere. Conform monitorizărilor anterioare, în Gilău circulau în medie peste 3.300 de camioane grele pe zi.

Trafic mai fluid

„În aceste trei zile de weekend nu am mai avut blocaje. Traficul a fost vizibil mai lejer, iar situația generală s-a îmbunătățit”, au confirmat surse din administrația locală. De altfel, DN1 nu a mai apărut cu roșu pe Waze, ca până acum.

Totuși, câteva TIR-uri au fost surprinse traversând localitatea, fie din necunoaștere a noii reglementări, fie din ignorarea acesteia. CNAIR și Poliția Rutieră urmează să desfășoare în continuare acțiuni de informare și control pentru a consolida aplicarea restricției. De asemenea, Poliția Gilău poate interveni în cazul unor abateri repetate sau situații conflictuale.

Vor mai exista camioane, dar nu în volum mare

Chiar dacă restricția este în vigoare, prezența camioanelor în Gilău nu va dispărea complet. Consiliul Local a aprobat o taxă specială care permite accesul autovehiculelor de mare tonaj care descarcă în comună sau care au autobaza pe raza acesteia. În astfel de cazuri, operatorii pot achita taxa pentru a beneficia de exceptare legală.

„Este un început bun, dar rămânem prudenți. Este nevoie de timp și consecvență pentru ca măsura să fie pe deplin eficientă. Vom colabora în continuare cu autoritățile pentru a păstra drumul național eliberat și satul mai sigur și mai liniștit”, a declarat primarul Gilăului, Gelu Topan.

În paralel, autoritățile locale monitorizează traficul pentru a evalua impactul real al măsurii pe termen mediu. Este de așteptat ca eliberarea satului de traficul greu să aducă beneficii atât în ceea ce privește siguranța pietonilor, cât și în privința calității vieții pentru locuitori.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.