Primăria cumpără vehicule electrice, dar celor de la CTP tot dieselul le place

Autor  admin   în       3 luni în urmã     598 Vizualizări.  

Emil Boc a anunțat la Bruxelles că municipiul va avea o flotă de transport 100% nepoluantă până în 2026; ce-i drept, discursul de acasă e mai puțin avântat, aici avansează doar anul 2028. Dar niciun termen nu pare să fie altceva decât gargară politică. În timp ce Primăria cumpără vehicule electrice și ne spune povești cu hidrogen, Compania de Transport Public (CTP) continuă să rămână sclava combustibililor fosili.

Fondatorii paginii de Facebook Mobilitate Cluj-Napoca transmit că CTP tocmai a scos pe trasee trei microbuze diesel fără podea joasă.

Procedura de achiziție s-a publicat în 2022, s-a desfășurat pe parcursul anului 2023 iar microbuzele au început să circule primăvara asta, deservind atât trasee școlare, cât și linii precum 22, M18, M42.

„Flota de mijloace de transport diesel a crescut constant în ultimul deceniu, atât cu achiziții de vehicule noi – 40 în 2014, 10 în 2015, 75 în 2018, 10 în 2019, 10 în 2020, 3 în 2022 și 3 acum – cât și cu achiziții de autobuze la mana a II-a, poluante – 14 în 2014, 12 în 2016, 15 în 2017, 7 în 2018, 10 în 2020 și 1 în 2022. Achiziționarea recurentă de noi vehicule diesel nu este un pas spre electrificarea flotei”, subliniază cei de la Mobilitate Cluj-Napoca.

About