Primăria a făcut regulament pentru parcarea bicicletelor. Se recepționează primele parcări dedicate

Autor  Ionel Lespuc   în       4 years în urmã     2779 Vizualizări.  

Primăria a lansat în dezbatere publică noul regulament pentru parcările de lungă durată – unul în loc de două (pentru parcări la bordură, respectiv pentru parkinguri), câte funcționează în prezent. Elementul de totală noutate este apariția regulamentului de parcare de lungă durată pentru biciclete. Se depun cereri ca pentru mașini, valabile pe un an și pot fi reînnoite până la 31 martie; fiecare persoană poate solicita cel mult două locuri de parcare și se acordă maximum patru locuri pentru o locuință. Parcările sigure pentru biciclete au fost solicitate prin programul de bugetare participativă. Miercuri dimineață se recepționează primele astfel de parcări, de o comisie formată din reprezentanți ai Primăriei și ai executanților lucrării.

96

de locuri de parcare sigure pentru biciclete va avea Clujul în primă fază: au fost amenajate 48 de astfel de locuri în parkingul de la Minerva și alte 48 în cel de pe strada Băișoara.

Locurile vor putea fi ocupate după 30 iunie, anul acesta. “Până atunci sper să avem finalizată dezbatere publică și să fie aprobat noul regulament de parcare prin hotărâre de Consiliu Local. Persoanele care doresc locuri de parcare pentru biciclete în aceste parkinguri vor trebui să depună cereri, care urmează mai apoi să fie aprobate de primar. Fiecare beneficar va priimi  câte un card de acces în încăperea unde se depozitează bicicletele”, a explicat Florin Bugnar, directorul Serviciului public de interes local pentru administrarea parcărilor.

Proprietarii de biciclete vor avea acces pietonal în parkinguri. Bicicletele vor fi supravegheate prin sistem video.

Anul acesta, Clujul se va îmbogăți cu încă trei parkinguri supraterane, unul pe strada Mogoșaia, altele două pe Primăverii. Toate sunt în faze avansate de execuție. Foecare dintre aceste garaje supraetajate vor avea locuri de parcare pentru biciclete, câte 60. Asta înseamnă că, din 2021, municipalitatea va putea elibera 276 de abonamente pentru parcarea bicicletelor în locuri sigure.

“Propunem parcări sigure pentru bicicliști, unde pot avea acces numai cei care își păstrează bicicletele. Parcările ar trebui să fie proiectate sub formă de spațiu îngrădit și acoperit. Locațiile unde s-ar preta asemenea parcări sunt în zonele dens populate, între blocuri sau în parcarile supraetajate care s-au construit în ultima vreme sau sunt în faza de proiectare/construcție”, a scris Tamas Bancsov, în programul de bugetare participativă din 2018.

DECLARAȚIE

“Noul regulament stabilește clar că persoanele ale căror garaje sau copertine au fost desființate, pentru a se construi parkinguri sau pentru ca zona să fie reamenajată, vor beneficia în continuare de abonament și nu își vor pierde locul de parcare. Existau niște temeri și am dorit să reglementăm clar aceste lucruri, ca oamenii să fie liniștiți”

Florin Bugnar, directorul Serviciului public de interes local pentru administrarea parcărilor

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.