Premieră națională. Cărți electronice de identitate, de astăzi, la Cluj
Clujul a fost desemnat oraș-pilot în proiectul eliberării de cărți electronice de identitate. Astăzi, în prezența ministrului de Interne Lucian Bode, au fost depuse primele cereri pentru astfel de cărți de identitate, la sediul Serviciului de evidența populației de pe strada Moților.
“Am dat startul emiterii cărților electronice de identitate în cadrul unui proiect-pilot în care am ales municipiului Cluj-Napoca. Mulțumesc domnului primar Emil Boc și echipei sale pentru deschidere în implementarea acestui proiect”, a spus Lucian Bode.
Cererile se pot depune online AICI.
Cărțile de identitate noi au dimensiunea unui card bancar. Pe lângă informațiile care se regăsesc pe cărțile de identitate clasice, acestea vor stoca o amprentă facială și două amprente digitale ale posesorului.
Cetățenii români vor putea de acum să aleagă între trei variante de buletin: tradițional, biometric și cu cip. Cu cele clasice nu se va putea însă călători în străinătate, toate statele din blocul comunitar impunând condiția folosirii buletinului biometric. Ca referință, cărțile de identitate vor putea fi preschimbate până pe la 2 august 2031, în funcție de momentul expirării.
Ce acte ai nevoie pentru cartea de identitate electronică sau biometrică
- Cerere pentru eliberare buletin
- Certificatul de naștere, original și copie
- Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
- Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
- Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
- Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
- Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
- Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate