Povestea transilvăneană (de groază) continuă. Lotul „chinuit” de pe A3 devine și mai chinuit: doi constructori au contestat câștigătorul licitației
Contractul pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribș de pe Autostrada
Transilvania nu poate fi semnat cu constructorul Erbașu.
Antreprenorii Nurol (Turcia) și Precon (România) au depus vineri, în ultima zi a termenului,
contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).
Constructorul român Erbașu câștigase pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania.
26,35
kilometri este lungimea totală a lotului abandonat de compania americană Bechtel odată cu rezilierea contractului.
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26,35 de kilometri și include viaductul de 1,8 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare, foto jos) aproape finalizat de Bechtel.
După contractul Bechtel (fără licitație), CNAIR a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu, conform economedia.ro.
884,12
de milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului pentru execuția acestei secțiuni de autostradă. Proiectul va trebui finalizat în 24 de luni.
8
poduri, 8 pasaje și 3 viaducte vor fi construite pe acest lot.
Pe 5 septembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș are, în sfârșit, constructor desemnat:
„Lotul chinuit”, denumirea primită de secțiunea de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș. Lucrările la acest lot au început în urmă cu aproape 20 de ani!
Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilierea contractului cu compania americană Bechtel, în anul 2013.
„Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a… patra! Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie.
Povestea transilvăneană (de groază) a acestui segment de 26,35 km este similară cu a vecinului său de la vest. Viaductul de 1,8 km lungime executat de Bechtel pe lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău face parte din acest lot care a fost lăsat în voia sorții la 60-70% stadiu fizic când s-a reziliat contractul în 2013.
CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor în 27 aprilie 2014 (acum 8 ani, ați citit bine), în 2015 s-a semnat cu asocierea spaniolă Corsan-Corviam, dar în 2016 s-a reziliat din cauza mobilizării insuficiente a constructorului. În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine”, declarau în octombrie 2022, cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Alții au fost interesați și de acest articol: