Povestea transilvăneană (de groază) continuă. Lotul „chinuit” de pe A3 devine și mai chinuit: doi constructori au contestat câștigătorul licitației

Autor  admin   în       1 year în urmã     6615 Vizualizări.  

Contractul pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribș de pe Autostrada

Transilvania nu poate fi semnat cu constructorul Erbașu.

Antreprenorii Nurol (Turcia) și Precon (România) au depus vineri, în ultima zi a termenului,

contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

Constructorul român Erbașu câștigase pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania.

26,35

kilometri este lungimea totală a lotului abandonat de compania americană Bechtel odată cu rezilierea contractului.

Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26,35 de kilometri și include viaductul de 1,8 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare, foto jos) aproape finalizat de Bechtel.

După contractul Bechtel (fără licitație), CNAIR a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu, conform economedia.ro.

884,12

de milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului pentru execuția acestei secțiuni de autostradă. Proiectul va trebui finalizat în 24 de luni.

8

poduri, 8 pasaje și 3 viaducte vor fi construite pe acest lot.

Pe 5 septembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș are, în sfârșit, constructor desemnat:

„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat!
După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km).
Contractul (finanțat prin Fonduri Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.
Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, a transmis, în urmă cu zece zile, oficialul de la Transporturi.

„Lotul chinuit”, denumirea primită de secțiunea de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș. Lucrările la acest lot au început în urmă cu aproape 20 de ani!

Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilierea contractului cu compania americană Bechtel, în anul 2013.

„Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a… patra! Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie.

Povestea transilvăneană (de groază) a acestui segment de 26,35 km este similară cu a vecinului său de la vest. Viaductul de 1,8 km lungime executat de Bechtel pe lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău face parte din acest lot care a fost lăsat în voia sorții la 60-70% stadiu fizic când s-a reziliat contractul în 2013.

CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor în 27 aprilie 2014 (acum 8 ani, ați citit bine), în 2015 s-a semnat cu asocierea spaniolă Corsan-Corviam, dar în 2016 s-a reziliat din cauza mobilizării insuficiente a constructorului. În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine”, declarau în octombrie 2022, cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Alții au fost interesați și de acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Lotul „chinuit” care va lega Clujul de Europa are constructor. Lucrările au început în urmă cu aproape 20 de ani

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.