Polițe RCA de 3 ori mai scumpe decât prețul plafonat, avantaje pentru companiile mari. De ce au blocat traficul transportatorii

Autor  admin   în       10 luni în urmã     2069 Vizualizări.  

Sute de camioane și de TIR-uri au blocat circulația, pentru a doua zi consecutiv, în mai multe orașe din țară, inclusiv în județul Cluj. Autovehiculele au circulat cu 10 km/oră, iar traficul la intrarea în municipiul Cluj-Napoca a fost de coșmar.

Foto: Paul C. Feneșan/via Info Trafic Cluj-Napoca

Nemulțumirile transportatorilor sunt legate de scumpirile RCA și de modificările legislative care le afectează activitatea. Toate acestea i-au determinat să continue acțiunile de protest și astăzi, pentru a doua zi consecutiv.

La București, reprezentanți ai transportatorilor au discutat, joi, la Guvern cu mai mulți secretari și consilieri de stat, precum și cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, iar negocierile ar urma să fie reluate săptămâna viitoare. În tot acest timp, manifestația continuă, iar coloane de tractoare și camioane se îndreaptă spre București.

Care sunt nemulțumirile transportatorilor

Elek Levente, unul dintre transportatorii din Cluj, a explicat, pentru Media9, de ce sunt nemulțumiți.

„Revendicările principale ale transportatorilor sunt:

– plafonarea RCA categoria B0 la 5.000 lei/an. BO = vehicul nou, fără istoric negativ. Deși această asigurare este plafonată la nivelul lunii februarie 2023, asiguratorii au emis polițe la prețuri chiar și de 3 ori mai mari.

Eu, personal, pot demonstra faptul că mi-au solicitat tarif de 22.000 lei pe B0 în luna octombrie a anului trecut. Deși acest tarif ar trebui să fie egal pentru toată lumea, unele companii beneficiază de tarife preferențiale și altele de tarife mult majorate. Avem informații că marile companii beneficiază de preț undeva la 5.000, astfel se justifică decizia acestora de a nu susține protestul.

O altă revendicare este reducerea timpilor de așteptare în punctele de trecere a frontierei. Acest lucru se poate realiza prin mutarea punctelor de cântărire inafara punctelor vamale și crearea unei porți separate pentru camioane NON Eu.

O altă revendicare este introducerea unui tarif minim obligatoriu care să nu poată fi sub nivelul costurilor pentru a elimina dumpingul marilor case de expediție.

Din cauza lipsei de forță de muncă, foarte multe companii obligă șoferii să încarce/descarce ei marfa din camion, deși legile europene interzic acest lucru. Se solicită fie eliminarea acestei practici, fie remunerarea acestei activități suplimentare”. În plus, dorim alocarea unei alocații de cazare în valoare de 265 lei/zi exact cum beneficiază bugetarii”, a declarat, pentru Media9, Elek Levente.

Rute alternative pe durata protestului

Din cauza protestului transportătorilor de mărfuri desfășurat pe DN1 E6 –Gilău–Florești–Podul N–Mănăștur și retur, Inspectoratul Județean de Poliție Cluj a informat, joi, asupra traficului îngreunat raportat și în această după-amiază pe acest sector de drum. Șoferii au fost îndemnați să aleagă rute alternative, respectiv Centura de Nord–cartier Grigorescu–localitatea Florești.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.