Podul Porțelanului din Cluj, mărul discordiei în Consiliul Local: Vreau să știu de ce a crescut atât de mult prețul
În ședința extraordinară de vineri din Consiliul Local, consilierii locali Anca Ciubăncăn și Vladimir Mătușan s-au interesat care este motivul pentru care au crescut costurile pentru reabilitarea Podului Porțelanului din Cluj.
„Vrem să știm de ce au crescut atât de mult costurile la Podul Porțelanului. Aș vrea clarificări”, a cerut Vladimir Mătușan, consilier din partea PSD Cluj.
„Sunt lucrări de consolidare, nu sunt fisuri în asfalt. Legat de costuri, domnul Iliescu, expert în domeniu, ne-a spus că trebuie să facem o expertiză în acord cu situația reală”, a declarat arhitectul Virgil Poruțiu.
Estimare: 13,7 milioane de lei fără TVA
Cea mai recentă estimare de costuri pentru noul pod al Porțelanului este de 13,7 milioane de lei fără TVA. Sunt banii necesari doar pentru pasajul destinat automobilelor, cu două benzi, care va avea o lungime de 62 de metri și o lățime de 10,8 metri.
În 2017, municipalitatea scotea la licitație două poduri, cel despre care vorbim, plus renovarea celui existent, care urma să devină exclusiv pietonal și velo.
Clujul a obținut atunci 6,4 milioane de lei din PNDL. Numai că s-a descoperit un zăcământ de sare, iar firma care a câștigat licitația, Diferit s.r.l., a renunțat la contract. A fost nevoie de un nou studiu de fezabilitate, care a scos la iveală suma de mai sus, dublă față de cea inițială.
Pe de altă parte, unii dintre consilierii locali și-au arătat nemulțumirea convocării unei ședințe extraordinare.
„Nu știm care e urgența, nu știm de ce proiectele astea sunt cele mai urgente sau de ce s-au ales aceste proiecte și nu altele să intre pe vestitul program Anghel Saligny dat de Ordonanța de urgență 95/2021 care ne-a aruncat în criza politică în care suntem”, a transmis consilierul local USR Adriana Cristian.
Toate intervențiile din ședința CL Cluj-Napoca le poți asculta dacă intri pe acest link.
Proiectul de pe strada Porțelanului prevede realizarea a două poduri peste Someș, unul care înlocuiește vechea structură care traversa râul și care urmează să fie folosit de pietoni și bicicliști (recepționat în 25.02.2021, pe care acum trec mașinile).
Celălalt este destinat automobilelor, cu două benzi, cu o lungime de 62 de metri și o lățime de 10,8 metri (care urmează să fie scos la licitație după aprobarea, vineri, a indicatorilor tehnico-economici rezultați din actualizarea studiului de fezabilitate).
Lucrările la Podul Porțelanului sunt făcute de firma DIFERIT.
Pe de altă parte, în ședința CL de vineri s-a discutat și despre modernizarea străzilor Ionel Teodoreanu, Cucului și Privighetorii, precum și despre reabilitarea podului Locomotivei.
Tot în ședința de vineri, au fost adoptate și proiectele „Modernizare sistem rutier în ampriza existentă strada Badea Cârțan din municipiul Cluj-Napoca” și „Modernizare sistem rutier în ampriza existentă a străzii Sergiu Celibidache – în municipiul Cluj-Napoca.