Podul pietonal, velo și rutier pe care Emil Boc îl aruncă în joc pe ultima sută de metri a mandatului său

Autor  Ionel Lespuc   în       7 luni în urmã     4260 Vizualizări.  

Mai sunt două luni până la alegerile locale, iar Emil Boc își încheie al cincilea său mandat de primar al municipiului Cluj-Napoca. Este momentul ultimelor eforturi. Publicul trebuie să-și amintească toate proiectele importante din ultimii ani, dar și să vadă că se fac unele noi. Iar aici avem așa: din punct de vedere al infrastructurii, s-au construit două poduri în ultimii ani, Porțelanului, respectiv Oașului-Răsăritului. Iar acum se mai propune unul.

Săptămâna viitoare, consilierii locali sunt chemați să aprobe costurile podului care ar urma să se construiscă pe strada Fabricii de Zahăr. Acolo există acum unul pietonal, dar cel propus este pietonal, velo și rutier. Tot anul acesta s-a aruncat în joc și un pasaj subteran în zona Auchan Iris.

Primăria vrea pasaj subteran de 22 de milioane de euro pe Bulevardul Muncii, în zona Auchan. Se vor muta șinele de tramvai

Reprezentanții “Vlad și Costin Birou de proiectare” au realizat un studiu de fezabilitate pentru un pod cu o bandă pe sens, așadar șapte metri partea carosabilă (2×3,5 metri), cu trotuare și piste de biciclete (2×3,52 metri) și 15 locuri de parcare. Podul ar urma să aibă 78 de metri lungime, o deschidere de 70 de metri.

47,7

milioane de lei costă noul pod peste Someș, 56,4 milioane de lei dacă includem și TVA-ul. Pe scurt, 11 milioane de euro și ceva mărunțiș.

Durata de construire a podului este evaluată la 18 luni, din care patru luni este partea de proiectare.

About