Podul pe patru benzi pe șoseaua cu șase benzi: „Va fi o erată”. Cum au greșit proiectanții și le-a scăpat celor din Primărie, dar a văzut Media9

Autor  Ionel Lespuc   în       2 years în urmã  

Media9 a semnalat că podul peste Valea Gârbăului, care urmează să fie demolat și reconstruit în proiectul de lărgire a DN1 între nodul N și viitorul spital regional, este prevăxut să rămână la patru benzi. Asta deși tot carosabilul se va lărgi la șase benzi. Și ar fi avut ca efect un mare ambuteiaj, nu doar la momentul execuției lucrărilor, ci și mai târziu, ca în cazul podețului de la Baciu, vă mai amintiți.

Ei bine, proiectanții au verificat și ai descoperit că au greșit. Mai mult, Primăria a preluat în caietul de sarcini al licitației fix cum apărea greșeala, fără să corecteze. „Va fi o erată”, ni s-a transmis. Greșeala ar urma să fie îndreptată, iar podul să fie reconstruit la șase benzi. Cum ar veni, noroc cu Media9. 🙂

CITAT

“Calea pe pod este proiectată pentru patru benzi de circulație. (2×2 benzi x3 m +zona medianax2 m+2x trotuar x1m+2x grinda parapet x0.9m)”.

Fiți atenți ce ambuteiaje ne așteaptă spre/dinspre Florești! Nu doar că se face pasaj, dar se înlocuiește complet un pod

Cum spuneam, proiectul prevede înlocuirea completă a podului peste Valea Gârbăului, chiar la intrarea în municipiul Cluj-Napoca. S-a decis că este nevoie de un pod mai înalt decât actualul.

În textul anterior spuneam și că circulația se va gâtui pe durata execuției lucrărilor. „Se va executa sub trafic, ca lucrările de pe Calea Mănăștur”, a afirmat azi dimineață primarul Emil Boc, la Realitatea FM. Așa este, dar va exista o lungă perioadă în care de la Polus la intrarea în Cluj se va circula pe o singură bandă pe sens.

Vă reamintesc, în dreptul viitorului spital de urgență se va construi o pasarelă, de fapt, un sens giratoriu suprateran. “Se propune pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență o intersecție cu sens giratoriu supratraversat cu următoarele caracteristici: ■ intersecție giratorie cu trei ramuri ■ Raza exterioară a girației Rg=20.0 m ■ Raza interioară a girației Rc=13.00m ■ Lățimea părții carosabile la intrări între 4,0 și 4,50 m ■ lățimea căii inelare C=7.00m ■ Supralărgirea de siguranță la interiorul inelului carosabil 2.00 m ■ Lățimile insulelor separatoare în dreptul intrării sunt de 21,9 m pentru ramurile din lungul drumului național și de Ls=3,90m pentru ramura dinspre spitalul regional”.

About