Podul care îi scoate fire albe de păr lui Emil Boc. Primăria oferă proiectarea companiei care a elaborat documentația și pentru Oașului – Răsăritului
Primăria clujeană mai face o încercare. Oferă lucrările de elaborare a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie, a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construire, a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de desființare și a proiectului tehnic, pentru podul Garibaldi, companiei Costin și Vlad Birou de proiectare.
Știți povestea cu podul Garibaldi, care se dorea a fi înlocuit. A fost scos la licitație de vreo patru ori și nu s-a prezentat nimeni. A fost propus spre realizare Companiei Naționale de Investiții, fără succes. “Constructorii s-au temut probabil că podul trebuie realizat sub trafic”, a spus viceprimarul Dan Tarcea, anul acesta, la radio. O altă complicație este sistem de închidere și de ecluze verticale; și acesta ar urma să fie cuprins în proiect.
Garibaldi este un pod extrem de important pentru locuitorii din Grigorescu, ba chiar și pentru cei din Florești și Baciu, care folosesc rutele spre Cluj către Grigorescu, pe Donath și Tăietura Turcului. Dacă podul nu se va realiza sub trafic, traficul va avea serios de suferit. Pe de altă parte, malurile Someșului sunt în curs de amenajare, Piața 14 Iulie, strada Garibaldi și altele din zonă se modernizează, doar podul va rămâne vechi și prăfuit, dacă nu se va renova sau înlocui.
270.000
de lei, 55.000 de euro, ar urma să încaseze biroul de proiectare manageriat de Bogdan Costin și Mihai Vlad. Lucrarea cea mai importantă a celor doi este proiectul podului Oașului – Răsăritului, care urmează să se finalizeze în 2023.
Pentru pod a existat anterior un studiu de fezabilitate, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobați în Consiliul Local.
Podul urma să aibă 50,30 m lungime și trei deschideri. Lățimea structurii era stabilită la 20-24 m, iar carosabilul, la 14 metri, adică patru benzi de circulație. Actualul pod are numai trei benzi. Urma să existe trotuar și pistă pentru biciclete. Se stabilise inclusiv că era nevoie de nouă grinzi.
Consiliul local a aprobat, în urmă cu trei ani, inclusiv majorări ale prețului estimat. Se ajunsese la aproape 9 milioane de lei. Probabil că, în varianta 2023, podul Garibaldi va trece vine de 10 milioane de lei.