„Plecăciune făcută automobilului”. Un proiect de pasaj rutier din Cluj stârnește critici dure

Autor  admin   în       1 lunã în urmã  

Pasajul rutier subteran propus pe Bulevardul Muncii din Cluj-Napoca, aflat pe ordinea de zi a ședinței CTATU de luni, 23 iunie, este contestat public de Alexandru Corlea, cetățean cu spirit civic. Acesta semnalează, într-o postare pe Facebook, că proiectul face o plecăciune deplină în fața traficului auto, în timp ce pietonii, bicicliștii și călătorii cu mijloacele de transport în comun sunt tratați superficial sau chiar ignorați.

Potrivit analizei publice, pasajul este proiectat cu patru benzi auto, fiecare de 3,5 sau 4 metri lățime, ceea ce permite circulația cu până la 80 km/h pe sens. „Cine-o lasă sub 80 km/h pe direcție ia flashuri din spate”, notează Corlea, care remarcă faptul că pasajul e gândit astfel încât chiar și tirurile să poată circula dedesubt fără dificultate, inclusiv în curbă.

Pietonii, în schimb, sunt descriși ca fiind „ghimpele din coasta proiectantului”. În unele zone, trotuarele sunt îngustate până la un metru, ceea ce, atrage atenția Corlea, nu permite trecerea confortabilă a două persoane sau a unei persoane cu bagaj ori cărucior. În plus, în lipsa pistelor pentru biciclete, dispare orice infrastructură dedicată mobilității alternative. „Se elimină pistele și tot nu e loc pentru o persoană să treacă pe trotuar împreună cu bagajul său”, scrie el.

Transportul public, afirmă autorul postării, nu este tratat cu mai multă considerație. Stațiile de autobuz sunt proiectate în așa fel încât pasagerii trebuie să aștepte lângă gard, în spații de doar 70 cm. Situația este asemănătoare și în cazul tramvaiului, unde proiectul presupune existența unei trepte în jos la coborâre și a uneia în sus la îmbarcare. Corlea face referire la o imagine din proiect și adaugă: „Ori să învățăm săritură din tramvai cu tot cu cărucior”.

About