Piteștiul are Dacia, Craiova are Ford, Clujul propune mașina electrică (încă) fără nume. Ce autonomie are, ce viteză poate atinge
Nou concept de mașină electrică realizat în România, al Newcar4future, un start-up pornit și finanțat de Voicu Oprean, fondator al companiei IT Arobs, împreună cu alți pasionați de inginerie. Investiția în crearea prototipului s-a ridicat la aproximativ 500.000 euro, iar pentru începerea producției (de serie mică) startup-ul va încerca să atragă o finanțare de 2 milioane de euro, spun cei din spatele proiectului, la care se lucrează de 4 ani.
„Este o mașină electrică gândită, concepută și dezvoltată la Cluj-Napoca și în aproape toate centrele unde AROBS își desfășoară activitatea. Proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca UTCN dar și cu firme și persoane fizice care sunt pasionate de construirea și testarea limitelor tehnologice într-un domeniu atât de frumos dar și concurențial. În acest proiect am reușit să îmbinăm armonios partea de design, inginerie mecanică, electrică și electronică, dar și hardware și software”, a declarat Voicu Oprean, investitor principal Newcar4future, fondator și CEO al AROBS, citat de economedia.ro.
Mașina, care nu are încă un nume, este echipată cu un motor în roată dual, cu tracțiune spate, o baterie de 56KW, având un cuplu de 1.500 Nm pe roată, și atinge 100 km/h în putin peste 5 secunde. Mașina are o autonomie estimată la 350 km și atinge viteza maximă de 180 km/h.
Proiectul mai are câteva etape de parcurs și anume componenta de finisare,- respectiv omologare RAR, proces început în decembrie 2021. “Dorim ca în următorul an, să transformăm conceptul într-o mașină care să străbată șoselele din Europa”, a adăugat Voicu Oprean.
“Am fost la RAR în decembrie, avem multe puncte de atins. Mașina nu are cheie. Nu se poate certifica din punctul de vedere al autorităților române”, a menționat Oprean, vorbind despre etapele următoare pentru ca mașina să poată circula în România.
2
milioane de euro este suma necesară pentru pornirea producției de serie.
Prototipul a fost produs la Cluj, dar producția de serie ar putea avea loc… oriunde. “Avem discuții cu UTCN, care are colaborări cu grupuri din industria auto, o serie mică putem obține aici, apoi vom aduce investitori”, spune Oprean.