Performanța CTP nu ține cont deloc de satisfacția călătorilor. „E un risc să vedem cât de mulțumiți sunt oamenii de transportul de care beneficiază?” SONDAJ: Tu ești mulțumit?


Consiliul Local Cluj-Napoca a analizat, în ședința de luni, indicatorii de performanță stabiliți pentru conducerea Companiei de Transport Public (CTP) pentru perioada 2025–2027.
Documentul, detaliat în două pagini de tabele, include zeci de indicatori financiari, operaționali, guvernanță corporativă și servicii publice, dar nu menționează deloc satisfacția clienților – un aspect criticat de mai mulți consilieri locali.
Haide să vedem: tu ești mulțumit? Aici este SONDAJUL nostru.
Adriana Cristian (USR): „Cifrele trebuie să fie legate de direcția companiei”
Consiliera USR Adriana Cristian a remarcat lipsa oricărui instrument de evaluare a percepției publicului asupra serviciilor CTP, deși, spune ea, „realitatea este că atunci când vrei să dai direcția unei companii, asta te duce la cifre pe care ulterior să le urmărești”. Ea a formulat un amendament pentru introducerea unui indicator privind satisfacția călătorilor, însă propunerea a fost respinsă de majoritatea PNL–UDMR din Consiliul Local.
Paul Helmer (USR): „Fără oameni, nu există transport public”
Colegul său de partid, Paul Helmer, a fost și mai direct:
„Vorbim de transport public, nu există transport public fără public, adică fără oameni. Să verificăm dacă oamenii sunt mulțumiți. E un risc pentru CTP? Adică atât de puțină încredere avem în ce face Compania de Transport Public, încât e un risc să vedem cât de mulțumiți sunt oamenii de transportul de care beneficiază?”
Directorul CTP: „Solicitările vin oarecum necontrolate”
Prezent la ședință, directorul general al CTP, Liviu Neag, a încercat să justifice absența unui indicator de satisfacție a publicului. A susținut că nici alte companii de transport din marile orașe nu au un astfel de indicator stabilit oficial și a invocat riscurile legate de credibilitatea datelor colectate.
„În 2023, Eurostat ne-a scos cu un procent de 88% (grad de satisfacție n.r.). Apoi, în 2024, Universitatea Babeș-Bolyai, prin specialiștii ei, ne-au scos la un procent de 90%. (…) Foarte multe din solicitările publicului călător vin oarecum necontrolate din punct de vedere economic și tehnic. Aici e problema noastră și de aici apare această reținere a operatorului de transport”, a declarat Liviu Neag.
Zeci de indicatori, niciunul despre pasageri
În documentul analizat în ședință, CTP Cluj își asumă performanțe financiare (precum rata de rotație a stocurilor, lichiditate curentă sau rata dividendelor), indicatori tehnici (număr de linii, starea vehiculelor, număr de ședințe în consiliul de administrație), dar niciun indicator care să reflecte calitatea percepută a serviciului public.