Pe șine cu peste 100 de km/oră pe ruta Cluj – Oradea. Sprijin pentru trenul metropolitan + pasaj spre Baciu
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a semnat astăzi acordul pentru implementarea celei mai ample investiții în infrastructura feroviară din vestul României: electrificarea căii ferată care face legătura între Cluj și granița cu Ungaria, până la Episcopia Bihor.
7,3
miliarde lei este valoarea proiectului, finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României.
”Am reușit în sfârșit să finalizăm studiul de fezabilitate. A fost aprobat. Este un proiect major, în valoare de 7,3 miliarde de lei, extrem de important pentru această regiune. Semnăm azi și ne asigurăm că termenele vor fi respectate”, a declarat Lucian Bode. În proiect este inclusă și realizarea pasajului suprateran din zona Tăietura Turcului, care va face mai fluid accesul dinspre Grigorescu spre Baciu.
166
de kilometri de cale ferată urmează să fie electrificați prin acest proiect. Se prevede modernizarea tuturor stațiilor, haltelor și spațiilor adiacente, incluzând parcările, rampele și peroanele. Clujul câștigă enorm prin faptul că Ministerul Transporturilor va include și realizarea stațiilor de pe traseul trenului metropolitan care se suprapun cu acest proiect.
Toate clădirile de călători vor beneficia de compartimentări ce vizează fluidizarea circulațiilor, de grupuri sanitare, precum și grupuri sanitare speciale pentru mamă și copil. Traseele de circulaţie pentru călători vor asigura deplasarea în deplină siguranţă a persoanelor cu dizabilități locomotorii și vizuale, fiind prevăzute, de asemenea, rampe și marcaje tactile pentru nevăzători la accesele principale în clădire și către punctele principale de interes.
4
ani este durata de execuție. Trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea-Cluj se va parcurge în două ore.
Calea ferată de pe acest traseu a fost inaugurată în 1870.