Pe șantierele autostrăzilor „cresc bălării, bate vântul”. Autostrada Transilvania este cea mai dezavantajată
Într-un editorial postat pe platforma Digi24, clujeanul Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, atrage atenția asupra modului în care se muncește pe șantierele unora dintre autostrăzi.
„La finalul anului trecut trăgeam un semnal de alarmă. Am spus atunci că Guvernul faultează industria construcțiilor și riscă să arunce la gunoi miliardele de euro din fonduri europene, prin plata constructorilor cu țârâita, eliminarea facilităților fiscale și prin sufocarea cu birocrația. Din păcate, am avut dreptate. Imaginile impresionante cu sute de utilaje și muncitori care să mute munții din loc pe șantierele de autostrăzi sunt mai degrabă o raritate. În schimb, pe cea mai mare parte a celor aproape 1.000 km de drumuri rapide contractate cresc bălării, bate vântul și nu se vede luminița de la capătul drumurilor moderne atât de așteptate. Vedem lucrări cvasi-abandonate pe Autostrada A3 Transilvania sau pe drumul expres Craiova – Pitești”, a scris Cosma.
Este adevărat, de pe Autostrada Transilvania au „fugit” muncitorii. S-au dus în zone unde PSD plănuiește să obțină victorii zdrobitoare în alegeri.
Horațiu Cosma a prezentat și o situație defalcată a facturilor neachitate pe principalele autostrăzi arată așa:
- Autostrada Moldovei A7: 600 de milioane de lei
- Autostrada A1 Sibiu-Pitești: 250 de milioane de lei
- Autostrada A3 Transilvania: 110 de milioane de lei
- Autostrada de Centură București A0: 60 de milioane de lei
- Drumul expres Craiova-Pitești: 20 de milioane de lei