Pasajul subteran Muncii – Oașului, mai scump cu 25 de milioane de lei. Se prelungește cu 28 de metri față de planul inițial
Consiliul Local Cluj-Napoca va discuta în ședința din 5 septembrie actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru pasajul rutier subteran de la intersecția bulevardului Muncii cu strada Oașului. Conform noii documentații, valoarea investiției ajunge la 134,1 milioane lei fără TVA, adică 161,3 milioane lei cu TVA.
Față de decembrie 2023, când indicatorii au fost aprobați prima dată, costurile cresc cu aproximativ 25 de milioane de lei (fără TVA). Atunci, devizul general prevedea o valoare totală de 109,6 milioane lei fără TVA, respectiv 130,2 milioane lei cu TVA.
Modificări în proiect
Creșterea costurilor vine în contextul unor modificări de proiect:
- lungimea pasajului subteran a fost majorată de la 85 m la 113,5 m (culmea, când i s-a propus lui Emil Boc să prelungească pasajul, a respins ideea);
- lungimea rampelor s-a redus de la 190 m la 182 m;
- valoarea lucrărilor de construcții și montaj (C+M) urcă de la 70,3 milioane lei la 83,8 milioane lei (fără TVA).
Durata estimată de realizare a investiției rămâne aceeași: 28 de luni, din care 22 de luni pentru execuția lucrărilor.
Justificarea administrației
Potrivit referatului care însoțește proiectul de hotărâre, creșterea valorii este justificată de adaptările solicitate prin avize – inclusiv repoziționarea stațiilor de tramvai din zonă – și de actualizarea valorilor pentru exproprieri.
De asemenea, au fost introduse cheltuieli suplimentare, cum ar fi pentru coordonatorul în materie de securitate și sănătate (50.000 lei), iar mai multe capitole din deviz au fost recalibrate: dirigenție de șantier, organizarea de șantier și rezerva de implementare.











