Parc industrial Electrogrup amânat din motive de trafic. „Fără un sens giratoriu care să permită întoarcerea în Cluj, vom avea blocaje, ambuteiaje și pericole reale în trafic”

Autor  Ionel Lespuc   în       5 luni în urmã     3167 Vizualizări.  

Una dintre marile companii ale Clujului, Electrogrup, pregătește o investiție pe DN1, foarte aproape de urcarea pe centura Vâlcele – Apahida, pe partea dreaptă a sensului de mers Cluj – Turda. Planul urbanistic zonal (PUZ) al parcului industrial a fost dezbătut joi în comisia tehnică de urbanism a Consiliului Județean și nu a primit aviz favorabil. Motivul este legat de trafic.

Concret, reprezentantul Consiliului Județean, Iustinian Orza, a cerut ca beneficiarul să realizeze un sens giratoriu, astfel încât cei care pleacă din parcul industrial să poată întoarce în siguranță spre Cluj. Orza a cerut și un drum colector în interiorul parcelei, ca să se evite staționarea mașinilor pe DN1. Cum exista deja un aviz de la DRDP – Direcția de Drumuri și Poduri, care nu vorbea nimic despre un sens giratoriu sau un drum colector, părțile au argumentat îndelung. 

„Există o bandă de decelerare pe sensul dinspre Cluj spre Turda. Accesul este cu sens unic, deci există această bandă de decelerare prevăzută, care are ca și rol încetinirea și în mod evident nu va aglomera traficul existent. Există în interiorul parcelei o rețea de alei cu sensuri unice și ieșirea se realizează pe latura dinspre Cluj, pe direcția înspre Turda. Tot așa, cu o bandă de accelerare care permite încadrarea în traficul existent fără să creeze ambuteiaje și fără să creeze conflicte de trafic. Soluția a fost dezbătută cu cei de la DRDP, de la C.N.A.I.R.. Au fost discuții lungi, de trei luni pe acest subiect și a fost o soluție găsită de către dânșii, care sunt autoritate în domeniu. A fost acceptată ca fiind favorabilă. Din punctul nostru de vedere, realizarea unui drum colector care să înceapă undeva în zona parcelei noastre nu ar ajuta foarte mult, pentru că ar presupune, tot așa, o bandă de decelerare și care să rezolve problema intrării”, au spus arhitecții angajați de Electrogrup.

„Drumul acesta colector ar rezolva problema de stocare, o anumită perioadă, a mașinilor de marfă, care așteaptă să intre pe acest amplasament. La fel cum se întâmplă în multe parcuri industriale, există niște zone de așteptare. Dacă tirurile sosesc noaptea până dimineața, când se poate intra în incintă, n-o să le putem lăsa pe DN1. Drumul acesta colector poate rezolva și această problemă cu alveolele sale. Un alt punct ar fi ce se întâmplă cu traficul care pleacă de pe acest amplasament și trebuie să se întoarcă la Cluj fără posibilitate de întoarcere. Acuma este ceva în zona unde este un ITP, dar nu este suficient ca întoarcerea să se desfășoare în siguranță. Deci fără un sens giratoriu care să permită întoarcerea în Cluj, vom avea blocaje, ambuteiaje și pericole reale în trafic”, a spus Iustinian Orza, care l-a înlocuit în această ședință pe arhitectul-șef al județului, Claudiu Salanță.

Suprafața studiată prin P.U.Z. este de 26.357 mp. Se vor construi un imobil de birouri și hale de producție, respectiv de depozitare. De asemenea, se vor amenaja locuri de parcare.

246

de locuri de parcare ar urma să existe în parcul industrial, în subsol și la sol.

Regimul de înălțime maxim propus este de două niveluri de subsol, parter și trei etaje.

About