Pandemia falimentează meditațiile, pe termen lung, crede Emil Boc
Pandemia a schimbat felul în care privim educația. În multe locuri, elevii au continuat să facă școală responsabil și după declararea situației de urgență, respectiv a celei de alertă. Primarul Clujului, Emil Boc, spune că “învățământul online nu mai poate fi oprit”. El crede că, dacă vrem un Cluj dezvoltat, inovator și slujbe bine plătite, copiii trebuie să își dezvolte cât mai mult abilitățile digitale.
“25% din slujbele viitorului nici nu au fost încă inventate. 90% dintre meseriile din viitor vor necesita componenta digitală. Dacă nu învățăm copiii să aibă abilități digitale, Clujul va rămâne în urmă”, a subliniat Emil Boc, la Realitatea FM. Acesta a menționat și că există date oficiale care arată că 66% dintre profesorii din Uniunea Europeană s-au ciocnit prima dată de educația digitală în pandemie.
Primarul a explicat cum vede desfășurarea cursurilor de acum înainte și a arătat că elevii vor putea face și meditații plătite, dar acestea nu vor mai avea rost.
“Eu sper copiii să poată cât mai repede să se întoarcă la școală. Dar învățământul va fi hibrid. Profesorul va preda la clasă Teorema lui Pitagora, de exemplu. Cei care nu o înțeleg, vor putea merge acasă și accesa, pe tabletă, o bibliotecă digitală pusă la dispoziție de Ministerul Educației, unde vor putea vedea Teorema lui Pitagora predată de alți 5-6 profesori. Și vor înțelege ce le-a scăpat la clasă. Asta îi stimulează și pe profesori, să predea cât mai bine, dar constituie și o sursă alternativă de informare. Nu știu dacă meditațiile vor dispărea cu totul. Sistemul educațional pune la dispoziția fiecărui copil informații digitale, să se perfecționeze singur, fără să ia ore private. În locul meditației plătite apare alternativa gratis pe internet. În Finlanda, care are un învățământ performant, educația online se face de multă vreme”, a declarat Boc.