Orașul roșu. Coloana de 40 kilometri a Clujului
Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a dezvăluit săptămâna aceasta că Primăria a solicitat informații despre numărul de mașini achiziționate în județul Cluj, în anul 2023. Astfel, a aflat că s-au înmatriculat aproape 24.000 de automobile în primele opt luni, în condițiile în care au fost radiate doar 8.000. Un calcul simplu ne arată faptul că sunt 16.000 de vehicule în plus doar în 2023.
„Eu cred că în municipiul Cluj-Napoca au intrat cel puțin 4.000 dintre cele 8.000 de automobile recent înmatriculate, deși probabil sunt mai multe. Un calcul ne arată că cele 16.000 de mașini ar crea numai ele o coloană de 40 de kilometri”, a spus Tarcea.
Răspunsul viceprimarului a venit ca urmare la observațiilor consilierilor locali că traficul rutier din oraș a luat-o complet razna. Nimic exagerat. Rețelele de socializare s-au umplut zilele acestea cu imagini cu diverse artere importante ale Clujului înțesate de mașini, pe ambele sensuri. Harta Google este roșie dimineața și după-amiaza. Suntem „orașul roșu”.
Asta ne arată și faptul că politicile publice ale municipalității, de determinare a șoferilor să circule cu mijloacele de transport în comun, nu au dat roadele scontate. Sau au fost prea puține.
Și ne mai arată ceva. Faptul că politica privind urbanismul, faptul că foarte mulți dintre clujeni, mai ales tinerii fără posibilități materiale, au fost trimiși să locuiască în zona metropolitană, se întoarce împotriva Clujului. În trafic sunt mii de mașini în care se află chiar ei, navetiștii.