Opriți, vă rugăm, reclama la Primărie, că nu e marcă de înghețată
Mi-a plăcut replica lui Costi Mocanu la adresa primarului din Pitești: “Se crede Berlusconi pe banii orașului”. Corect. Povestea este extinsă la nivel național. Primari și președinți de consilii județene fac legea la unele cluburi sportive și se consideră sponsori principali. Doar că ceea ce manevrează ei sunt bani publici; nu pun un leuț din buzunarul lor. Prin comparație, de aceea iau mită unii funcționari pentru că au impresia că posedă puterea de decizie pe persoană fizică.
La Cluj, Universitatea a avut asigurat o parte din buget de la Primărie. Probabil că, odată cu încasarea drepturilor TV, procentul va mai scădea. Dar, și aici voiam să ajung, pentru banii plătiți, Primăria Cluj-Napoca își face reclamă pe panourile de pe marginea terenului. Așa cum, de altfel, la alte evenimente apare reclamă la Consiliul județean Cluj. Iar asta mi se pare de o prostie crasă, fără margini. Știu că ați mai văzut și în alte părți, ba chiar pe tricouri ale unor echipe. Tot prostie.
Nu știu dacă realizați că instituția publică, indiferent care, în cazul acesta Primăria, are buget de la noi, cetățenii. Ea nu produce, doar cheltuie! La fotbal merg fix impozitele și taxele noastre, nu fonduri sosite de la București sau de la Bruxelles. Iar cu banii noștri se creează premisa ca municipalitatea să-și pună reclamă pe stadion. Nu zice acolo “Vizitați Clujul, că e frumos și vrem să vă cheltuiți banii în oraș”, nu scrie “Cetățenii Clujului, mulțumim pentru că ne plătiți salariile și sporurile”, nu se face publicitate la vreun obiectiv care să aducă profit și să recupereze investițiile în sport. Nu. Scrie pur și simplu “Primăria Cluj-Napoca”, de parcă ar fi o marcă de înghețată.
Bun, există un banner Visit Cluj-Napoca, excelent, ăsta e logic. Celălalt este însă ilogic.
Sper că înțelegeți că nu e o răutate, ci un lucru anormal, pe care unii se fac că nu îl înțeleg. Primăria acționează fix ca un șmecher care merge la agățat cu Bentley-ul șefului.
Cine a gândit-o pe asta, și nu a fost Clujul primul, a gândit-o electoral, sunt sigur că v-ați prins demult. “Vedeți câte facem noi pentru ca voi să puteți sparge semințe pe stadion?” Ne place să ne credem mai speciali, aici, la Cluj; ne-am fi închipuit că inclusiv pe acest subiect putem dovedi eleganță. Dar nu e cazul.
Când zici Primăria Cluj-Napoca, te gândești de fapt la un singur om. La fel și la Consiliul județean. Iar el, acel om, are nevoie de voturi. Asta e cheia. Așa că dă-o dracului de eleganță!
PS Ne scrie, după publicarea articolului, o persoană implicată în sport. „Bună! Referitor la articolul cu sigla Primariei si a Consiliului local si județean, noi, cei care primim 1 leu prin legea 350, suntem obligați sa afisam aceste sigle si panouri publicutare la stadion sau chiar pe echipamentul de joc, antrenament. Daca nu o facem se taie finanțarea (la saraci 1 leu se cunoaște). Problema e alta, unii primesc 80 %din bugetul alocat la sport pe 2022 (de fapt in fiecare an e la fel), iar ceilalți…. 100 de entități impart diferența. Acuma din punctul acesta de vedere, poate lor, U Cluj, le convine sa puna un banner, dar la alte cluburi din 2 lei primiți poate 1 leu merge pe panotaj si sigle, ca sa respecte regulile. Pe urma se pune problema ca in articol”.
FOTO: FCUCluj.ro