OMV Petrom Marketing a câștigat licitaÈ›ia pentru concesionarea a 12 spaÈ›ii de servicii pe autostrăzile din România, inclusiv pe secÈ›iunea Câmpia Turzii – Gilău (A3)

Autor  admin   în       9 luni în urmã  

OMV Petrom Marketing a fost câștigătorul licitaÈ›iei organizate de Compania NaÈ›ională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru concesionarea a 12 spaÈ›ii de servicii de-a lungul unor importante autostrăzi È™i drumuri expres din România. Printre acestea se numără È™i secÈ›iunea Câmpia Turzii – Gilău (A3), care deserveÈ™te direct zona metropolitană a Clujului, precum È™i secÈ›iunea Gilău – BorÈ™ (A3), care face parte din coridorul de transport european ce leagă România de Ungaria.

Pe secÈ›iunea Câmpia Turzii – Gilău (A3), spaÈ›iile de servicii vor fi amplasate în zona nodului rutier Turda, atât pe partea stângă, cât È™i pe partea dreaptă. Acestea vor oferi È™oferilor È™i călătorilor o gamă completă de facilități, inclusiv parcări, toalete publice (cu posibilitatea de a folosi duÈ™uri), staÈ›ii de distribuÈ›ie a carburanÈ›ilor, spaÈ›ii comerciale, snack bar-uri È™i staÈ›ii de reîncărcare pentru vehicule electrice, atât uÈ™oare, cât È™i grele.

Pe secÈ›iunea Gilău – BorÈ™ (A3), spaÈ›iile de servicii vor fi situate în zona localității Biharia, în judeÈ›ul Bihor, pe ambele părÈ›i ale autostrăzii. ÃŽn plus, în această zonă va fi amenajată È™i o parcare securizată, pe partea stângă, care va adăuga un plus de confort È™i siguranță pentru È™oferii care parchează pentru o perioadă mai lungă.

Proiectul de concesionare a acestor spații de servicii face parte dintr-un efort mai larg de modernizare și dezvoltare a infrastructurii rutiere din România. Prin acest demers, CNAIR urmărește să îmbunătățească experiența utilizatorilor de autostrăzi, oferind servicii de calitate și facilități moderne. OMV Petrom Marketing va avea responsabilitatea de a asigura funcționarea acestor spații conform standardelor europene.

Pentru zona Clujului, aceste investiții reprezintă o veste bună, deoarece vor contribui la dezvoltarea infrastructurii locale și la creșterea atractivității regiunii ca punct de tranzit și destinație turistică. Rămâne însă întrebarea de ce. De ce nu s-au prevăzut astfel de spații între Gilău și Turda de la început; tronsonul a fost dat în folosință în decembrie 2009, acum 15 ani.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.