Obiectivele Clujului, în 2019
Clujul se află în fața încă unui an cu numeroase proiecte importante. Totul depinde însă de dimensiunea bugetului. Primarul Emil Boc a spus deja că se așteaptă ca și în 2019 să rămână fără circa 28 de milioane de euro, cum s-a întâmplat în 2018. Este vorba despre o sumă reținută de Guvern din impozitul pe venit plătit de firmele clujene.
Iată care sunt proiectele ce trebuie să continue:
- studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană; ordinul de începere a lucrării s-a dat în 28 noiembrie și urmează să fie finalizat într-un an.
- pentru trenul metropolitan se face un alt studiu de fezabilitate; Primăria speră să prindă fonduri europene din actualul exercițiu financiar pentru a prelungi șinele de cale ferată de la Baciu spre Florești și Gilău.
- lucrările la trei parcări trebuie să înceapă chiar acum, în ianuarie: Primăverii 9, Primăverii 20, Mogoșoaia 9. Tot anul acesta încep lucrările la parkingul de pe strada Hasdeu.
- se vor începe lucrările la modernizarea mai multor străzi din zona centrală. Unele vor fi pietonalizate. Vor apărea mai multe stații de încărcare pentru mașini electrice, băncuțe cu USB, noi spații cu internet gratuit.
- este anul în care trebuie să înceapă lucrările la Podul Porțelanului. Urmează să se renoveze și modernizeze podurile Locomotivei, N și Hingherilor. La ultimul, lucrările au început în 2018. Podul Garibaldi este și el pregătit să fie complet refăcut.
- vom avea concurs de soluții la începutul anului pentru planul urbanistic zonal al noului cartier Sopor. De asemenea, dacă se va lărgi strada Borhanci, ar urma să înceapă și noul proiect al cartierului Borhanci, cu parcele concesionate de Primărie și cu blocuri sociale. Municipalitatea are în plan să realizeze un masterplan pentru zona Lomb, unde se vorbește de construirea de locuințe de mult timp.
- Cluj Innovation City ar urma să ia avânt. În ianuarie ar urma să se semneze primele contracte pentru CREIC. Anul acesta trebuie să se încheie proiectul TEAM, dar și drumul cu patru benzi care leagă Clujul de această zonă productivă a orașului.
- strada Bună Ziua a revenit municipalității, după ce a fost gestionată ani la rând de CNADNR (actualul CNAIR). Urmează să se facă exproprieri pentru lărgirea arterei la 16 metri: trei benzi auto, una de biciclete, trotuare.
- studiile de fezabilitate pentru pasajul din Mărăști și cel de la Tăietura Turcului urmează să fie terminate. Vom afla astfel cât ne costă și se va putea lansa licitația pentru proiectare și execuție.
- creșa de pe strada Donath 238 va fi dată în folosință. Aceasta trebuia să fie deschisă în toamna anului trecut.
- au rămas restante proiecte din programul de bugetare participativă din 2017, la care se adaugă acum cele din 2018, dar despre acestea vom mai vorbi.
La aceste proiecte pot apărea și altele noi. Dar poate că e important să fie acestea terminate.