O tânără din București reclamă un abuz din partea controlorilor CTP. Cine are dreptate?
O tânără venită de la București la Cluj-Napoca, aflată într-o vizită la prieteni, povestește pe o platformă online experiența neplăcută pe care a avut-o cu controlorii din transportul public local. Potrivit relatării sale, aceasta a fost sancționată fără a i se acorda șansa de a valida biletul, iar interacțiunea cu controlorii a fost descrisă ca intimidantă. Situația a stârnit o serie de reacții și discuții despre comportamentul controlorilor din cadrul Companiei de Transport Public (CTP) din Cluj.
Tânăra a povestit că avea bilet și urma să-l valideze, dar că a dorit inițial să anuleze o comandă la Bolt, pe care apucase să o facă. În momentul când a scos biletul, au apărut controlorii și n-au mai lăsat-o să se apropie de validator.
„Controlorii se bazează pe frică”
În postările de pe platforma Reddit, alți utilizatori și-au împărtășit experiențele și opiniile despre controlorii CTP, unii descriindu-i ca fiind „intimidatori” și „nepoliticoși.” Un comentariu menționează: „Se bazează pe frica voastră și pe faptul că nu vă știți drepturile,” sugerând că unii controlori ar profita de necunoașterea regulilor de către călători pentru a exercita presiuni. Totodată, un alt utilizator explică faptul că au fost cazuri frecvente în care oamenii au fost sancționați chiar dacă intenționau să achiziționeze biletul la momentul urcării în autobuz.
Este vina călătorului sau a controlorilor?
Dincolo de experiența neplăcută a tinerei din București, se pune întrebarea dacă asemenea situații apar din lipsa de informare a călătorilor sau dintr-o atitudine inadecvată a personalului de control. O parte dintre comentatori au sugerat că tânăra ar fi trebuit să se asigure că și-a validat biletul înainte de a intra în autobuz. „Primul lucru pe care îl faci este să validezi,” menționează un utilizator. Totuși, alții au luat apărarea tinerei, afirmând că, pentru cineva nou în oraș, găsirea punctelor de validare poate fi o provocare, mai ales când informațiile nu sunt actualizate în aplicațiile de navigație.
Controlori prea agresivi?
Criticile asupra comportamentului controlorilor CTP nu sunt o noutate. Mulți călători s-au plâns de-a lungul timpului de atitudinea unor angajați care nu oferă mereu explicații clare și îi tratează pe călători cu suspiciune. „Sunt viteji cu femeile, dar pe locuitorii de la Pata Rât nu îi deranjează, deși nu au bilet,” scrie un alt utilizator, sugerând că unii controlori ar avea un comportament mai dur cu persoane pe care le percep drept vulnerabile.