O nouă tiroliană va fi construită în județul Cluj. Va avea 1,2 km lungime, iar diferența de înălțime dintre sosire și plecare este de 95 de metri!
O instalație tiroliană cu o lungime de 1.200 de metri va fi construită în satul Lunca Vișagului, comuna Poieni, lângă lacul și barajul Drăgan – Floroiu. Tiroliana va parcurge această distanță aceasta pe deasupra lacului Drăgan, iar diferența de înălțime dintre stația de sosire și cea de plecare este de aproape 95 de metri!
Tiroliana va fi construită pe două terenuri, unul pentru stația de plecare, celălalt pentru stația de sosire. Primul teren are o suprafață totală de 1.685 de metri pătrați și se află în proprietatea GI&KO IMPEX s.r.l., iar celălalt teren are suprafața de 4.602 de metri pătrați și se află în proprietatea societății Hidrocentrale Hidroelectrica S.A. Terenurile studiate sunt utilizate de beneficiarul lucrărilor pe baza unor contracte de închiriere.
Proiectul instalației de la Lunca Vișagului s-a aflat în faza avizului de oportunitate (AO) și a fost dezbătut în ședința Comisiei tehnice de urbanism de miercuri, 17 aprilie, de la Consiliul Județean Cluj.
Prezentarea a fost foarte scurtă și a avut la final doar o singură nedumerire din partea membrilor Comisiei tehnice de urbanism.
„Ăsta intră în istorie cu un PUZ pentru un cablu (instalația de tiroliană – n.r.)”, a remarcat arh. Vlad Negru. Arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, l-a contrazis și a transmis că au mai fost cazuri, ce-i drept, nu multe, în care s-a cerut elaborarea unui PUZ pentru un asemenea obiectiv.
Proiectul a fost supus la vot: 2 membri din comisie au votat „pentru”, iar un altul s-a abținut. În consecință, arhitectul șef a bifat proiectul cu un „aviz favorabil” care merge în etapa următoare.
1.224
metri este lungimea instalației de tiroliană.
Potrivit documentației, constructia tirolienei va fi realizată prin intermediul unei structuri metalice și a unor cabluri de transport de mare rezistență, care vor fi fixate prin intermediul unor elemente metalice de structură de susținere.
Pentru stația de plecare și cea de sosire se va realiza un bloc de beton în care va fi fixată structura instalației. Distanța dintre stația de plecare și stația de sosire este de aproximativ 1.224,00 metri, iar diferența de înălțime dintre stația de sosire cota 878,55=0,00 și stația de plecare cota 973,10=94,55 este de 94,55 metri. Instalația este destinată
activităților de agrement, pentru persoanele care vor fi echipate corespunzător.
Ea este alcatuită dintr-un cablu purtător, sistemul de rulare și de legare (suspendare a persoanelor care se lansează), cele două stații, de plecare și de sosire, și instalația de frânare dinamică.
Unde va fi amplasată tiroliana
Stația de plecare va fi amplasată pe un teren care are un relief puțin accidentat, cu o pantă de la est la vest cu o diferență de aproximativ 2 metri și se învecinează la nord și la sud cu DJ 108K, iar la est și la vest cu alte terenuri proprietate privată. Stația de sosire va fi amplasată pe un teren care are un relief neregulat și se învecinează la sud cu un drum forestier, iar la nord, est și vest cu alte terenuri proprietate privată și cu lacul Drăgan.
Beneficiara acestei investiții este societatea Panorama Food Factory s.r.l., iar proiectantul lucrării este biroul de arhitectură și design ADS Studio Proiectare din Cluj-Napoca.