O nouă taxă pentru șoferii din România: TollRo. Deținătorii de autoturisme vor plăti pentru gradul de poluare, iar șoferii de camioane vor plăti „la kilometru”

Autor  admin   în       1 year în urmã     1303 Vizualizări.  

Guvernul a adoptat, joi, proiectul de lege privind aplicarea unor tarife rutiere pe rețeaua de drumuri naționale din România.

Potrivit adevarul.ro, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică, luna trecută, un proiect de lege prin care se dorea impunerea unei roviniete în funcție de vechimea mașinii, dar și o nouă taxă pentru camioane numită TollRo.

TollRo va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026, conform jalonului din PNRR, iar tarifele vor fi stabilite prin ordin al ministrului Transporturilor.

Mai exact, deținătorii de autoturisme vor plăti pentru gradul de poluare, iar șoferii de camioane vor plăti „la kilometru”.

Conform proiectului publicat de MT, de la 1 ianuarie 2026, rovinieta se aplică tuturor categoriilor de vehicule înmatriculate care sunt folosite pe reţeaua de drumuri naţionale din România, concepute şi construite pentru transportul de persoane şi transportul de marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone.

De asemenea, rovinieta se va aplica în funcţie de categoria vehiculului, de clasa de emisii poluante (EURO) și de durata de utilizare a reţealei de drumuri naţionale din România. Durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum şi durata de staţionare.

Conform sursei citate, rovinieta se achită înaintea utilizării rețelei de drumuri naționale din România şi este structurată în funcţie de durata de utilizare a acesteia, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile şi 12 luni.

CITAT:

„Tariful zilnic nu depăşeşte 9% din tariful pentru 12 luni, tariful pe 10 zile nu depăşeşte 12% din tariful pentru 12 luni, tariful lunar nu depăşeşte 19% din tariful pentru 12 luni, iar tariful pe două luni nu depăşeşte 30% din tariful pentru 12 luni”.

proiectul de lege al ministerului Transporturilor

În prezent, rovinieta poate fi plătită pentru o zi, șapte zile, 30 de zile, 90 de zile sau pentru un an și se aplică tuturor vehiculelor, indiferent de specificul lor sau de caracteristicile lor tehnice.

Sunt și excepții. Cine e scutit de taxă

Conform sursei citate, autoritățile menționează că autovehiculele mai multor instituţii precum MAI, MApN, SRI, SPP, dar şi cele folosite în transportul public local de persoane prin servicii regulate, autovehiculele autorizate pentru efectuarea transportul şcolar şi ambulanţele detinute de autorităţile sau entităţile publice vor fi scutite de plata rovinietei.

La fel şi vehiculele care efectuează transporturi în cadrul unor misiuni de protecţie civilă sau misiuni umanitare pe teritoriul României sau care tranzitează România în acest scop. De scutiri vor beneficia şi persoanele cu handicap, precum şi însoţitorii sau, după caz, asistenţii personali ai acestora.

TollRo se va aplica pentru toate vehiculele înmatriculate care sunt folosite pe acesta (rețeaua de drumuri n.r.), concepute şi construite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone. Vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al TollRo, cu vehiculele de transport marfă”, mai arată reprezentanții MT.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.