O ia de la zero? Primăria plătește un milion de euro ca să vadă dacă este oportun trenul metropolitan

Proiectul trenului metropolitan merge parcă în sens invers, ca un rac. În urmă cu șase ani, arhitectul Șerban Țigănaș spunea, despre trenul metropolitan, că “dacă eram în Olanda, funcționa deja”. La Cluj a fost mult scepticism la nivelul administrației locale, iar apoi s-a demarat realizarea de studii în paralel cu cele pentru metrou. Așa îi și spune proiectului postat anul trecut pe platforma de licitații publice: PROIECT ȘI EXECUȚIE LUCRĂRI DE INFRASTRUCTURĂ, AUTOMATIZARE TRAFIC, RACORD. ALIMENTARE CU ENERGIE ELECTRICĂ „TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA – ETAPA I A SISTEMULUI DE TRANSPORT METROPOLITAN RAPID CLUJ: MAGISTRALA I DE METROU ȘI TREN METROPOLITAN, INCLUSIV LEGĂTURA DINTRE ACESTEA”.
Doar că proiectul de tren s-a împotmolit pe undeva. Recent, primarul a spus că studiul de fezabilitate a primit un aviz de la CFR prin care se cere construirea încă unui fir de cale ferată, de la gara Cluj la Apahida.
Și ia uite ce găsim în bugetul Clujului. De parcă luăm totul de la zero, plătim iarăși să vedem dacă investiția este oportună.
4,88
milioane de lei a pus Primărie în bugetul anului 2023 pentru un nou studiu de fezabilitate, studiu de impact de mediu și evaluare strategică pentru trenul metropolitan. Suma este mare, aproape un milion de euro.
Trenul metropolitan ar urma să circule, cândva, pe relația Bonțida – Jucu – Apahida – Cluj-Napoca – Baciu – Gârbău. La Gârbău ar urma să existe un park&ride, pentru cei care vor renunța la mașinile personale și vor prefera să utilizeze trenul.