O fostă linie feroviară din județul Cluj va fi transformată în pistă de biciclete. Investiție de 2,7 milioane de lei 

Autor  admin   în       2 luni în urmã  

Primarul comunei Călățele, Radu-Florin Neag, a anunțat oficial reluarea lucrărilor la un proiect important pentru comunitate și turismul local: pista de biciclete. 

2.629.360,66

de lei reprezintă valoarea totală a investiției

Lucrările au fost reluate începând cu 19 mai 2025. Proiectul vizează transformarea pe terasamentul unei vechi linii feroviare Huedin-Sâncraiu-Călăţele într-un traseu modern și sigur destinat cicliștilor, familiilor și iubitorilor de natură.

Valoarea totală a investiției este de 2.629.360,66 lei, din care 725.876,81 lei provin din bugetul comunei Călățele. Proiectul este văzut ca o oportunitate strategică de a încuraja mobilitatea verde, turismul eco și de a revitaliza o zonă cu potențial natural și istoric.

Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este de două luni.

„Vă aștept în luna august cu bicicletele pe pistă. O zi frumoasă!”, a anunțat primarul Radu-Florin Neag, primarul comunei Călățele

Proiectul reprezintă un pas important spre dezvoltarea durabilă a regiunii și un model de valorificare a infrastructurii abandonate pentru comunitate și mediu.

Linia Huedin – Sâncraiu – Călățele

Comuna Călățele este situată la poalele de nord-est ale Măgurii Călățele, pe cursul superior al pârâului Călata, la 15 km de Huedin și 65 km de Cluj-Napoca. Pârâul Călata este afluent al Crișului Repede, în care se varsă la Huedin.

Traseul în plan al pistei de bicicliști este dispus paralel cu axa drumului național DN1R, pe terasamentul fostei căi ferate. În localitate, pista de bicicliști este situată în afara gabaritelor de liberă trecere a vehiculelor și a pietonilor. În profil longitudinal, traseul pistei urmărește traseul drumului național, corectând declivitățile prin lucrări minime de terasamente fără depășirea declivității de 6%.

Lungimea pistei este de 5.216 metri, având următoarele elemente geometrice:

  • platformă pistă: 3.00 metri;
  • parte carosabilă: 1 x 2,00 metri;
  • acostament: 2 x 0,50 metri;
  • panta carosabilă este de 2,5 %.

Acostamentele vor fi realizate din piatră spartă în grosime de 20 centimetri.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.