Noul bulevard al Clujului: Primăria face planul urbanistic zonal. Se mută o biserică

Înaintea alegerilor parlamentare din 2016, Primăria a prezentat un plan extrem de ambițios. Și vechi, în același timp. O arteră care să lege gara de aeroport, pe lângă calea ferată. De ce spunem vechi? Pentru că un culoar între gară și IRA era prevăzut încă din de acum 50 de ani în planurile de dezvoltare a Clujului, lucru pe care cunoscutul arhitect Vasile Mitrea l-a dezvăluit într-o dezbatere a municipalității. Între timp, pe traseu au mai apărut construcții, inclusiv o biserică. Aceasta urmează să fie mutată în interiorul unui proiect imobiliar nou, care aparține societății Nord Conforest, a explicat ieri arhitectul Rareș Drăgan.
Proiectul a intrat apoi în hibernare. S-a motivat că CFR nu permite construirea acestei străzi, în zona de protecție a căii ferate.
Marți, în ședința Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU), primarul Emil Boc a afirmat că se realizează un plan urbanistic zonal pentru culoarul viitorului bulevard. Artera ar urma să aibă 21 de metri lățime, așadar patru benzi de circulație rutieră, dar și trotuare, respectiv piste de biciclete.
Strada Căii Ferate – strada Răsăritului – strada Câmpul Pâinii constituie traseul până la IRA. Actualmente, unele dintre tronsoanele viitoarului bulevard sunt străzi de pământ.
Primul pas pentru construirea noului bulevard este edificarea podului Răsăritului (foto sus); săptămâna trecută s-a semnat contractul cu o asociere din București pentru proiectare și execuție.