Nicio opoziție. Proiectul lui Ciorcilă și Goia, cu blocuri și Lidl, defilează spre autorizația de construire
Proiectul propus de oamenii de afaceri Horia Ciorcilă și Dorel Goia, principalii acționari ai societății Geainv, fostă Tehnofrig Imobiliare, a trecut și de a doua consultare publică. Fără pierderi. La dezbaterea publică organizată la Primărie nu s-a prezentat niciun vecin, deși Primăria spune că i-a notificat și pe Dedeman, și pe ICPIAF, și pe alți.
Opoziția față de acest proiect o constituie chiar planul de mobilitate urbană durabilă, care arată că acolo ar trebui să se construiască o autogară, care împreună cu gara feroviară și stația de transport public să formeze un nod intermodal. Doar că Primăria a ales să ignore PMUD.
După această fază, proiectul merge la autorizare; a primit în 2021 avizul favorabil al arhitectului șef. În 2022, acolo vor intra buldozerele. Se va ridica o clădire de birouri din sticlă, având opt etaje înalte. Alte două imobile vor fi tot S+P+8E+R+T, dar cu nivele mai joase, întrucât au ca destinație locuirea. În fine, cele două blocuri vor fi unite de un alt corp, suspendat, pe sub care va trece o stradă interioară.
200
de apartamente ar urma să includă noul ansamblu imobiliar din zona gării.
Lidl va avea 155 de locuri se parcare. Alături vor fi patru corpuri de clădire, pe 1,3 hectare.
3,4
hectare are terenul din lateralul magazinului Dedeman unde este propus acest proiect. Lidl deține 1,5 hectare.
Dezvoltatorii doresc să dezmembreze o parcelă de 1.114 metri pătrați, pe care ar urma să se amenajeze un parc. De asemenea, vor construi un pod pietonal și velo peste Nadăș, iar pe malul râului va exista un parcurs pietonal. Va fi lăsat loc pentru stație de autobuz în zona pasajului de la gară. Mai rămân 2.000 de metri pătrați lângă Nadăș, unde s-ar putea construi o creșă sau grădiniță.