Ne apucăm de treabă pe DN1? Ce asociere de firme va lărgi șoseaua la 6 benzi
„Modernizarea drumului DN1 de la km la 481+500 km 483+655 cu extinderea la trei benzi pe sens , dintre una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale – poliție, salvare, pompieri cu lățimea de 3,25 m și două benzi de 3,0 m destinate autovehiculelor.
Se va prevedea o pistă pentru biciclete de 3,00 m pe partea dreapta a drumului de la km 480+500 până la km 483+625. Pe partea dreaptă nu se vor prevedea trotuare decât pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442.
Pe partea dreaptă nu sunt amplasate construcții de locuințe sau alte obiective socio-economice ci întreaga parte dreaptă a drumului este mărginită de un gard care împrejmuiește zona de restricție sanitară severă a Companiei de Apă Someș Cluj.
Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3,00 m de la km 481+500 până la km 482+665, iar in continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50. Se vor prevedea pe partea stângă trotuare cu lățimea de 3 m de la 481+500 la km 482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul proiectului.
Drumul B4.1 este porțiunea de drum existent DN1, de la nodul N- limita municipiului Cluj Napoca, km 481+500 și pană în drept cu Spitalul Regional de urgentă- DN1 483+655 în comuna Florești, unde va fi amenajat accesul la Spitalul Regional de Urgentă.
Acest sector de drum național are clasa tehnică III după caracteristicile tehnice ale drumului, iar în cadrul SF este prevăzut a se moderniza și va avea funcțiune de stradă de categoria I -magistrală, cu sase benzi de circulație, 3 benzi a câte 3m fiecare/sens.
Podul de la km. 483 peste girația de acces la viitorul Spital Regional de urgență va avea o lungime totală de 137,9 metri cu două benzi/sens, iar la Metro Florești km. 482 s-a propus pasaj pietonal subteran”.
42
de kilometri este lungimea propriu-zisă a centurii metropolitane, la care se mai adaugă aproape 100 de km de bretele, drumuri de legătură și piste de biciclete
Centura metropolitană are un traseu de 42 km, drumuri de legătură de 32 km, 26 km de bretele și noduri, plus 35 km de piste de bicicletă. Va avea cinci tuneluri în patru zone, deoarece pe drumul de legătură Baciu – Florești va exista o porțiune unde se vor realiza tunele separate pe cele două sensuri.
1.145.879.685,65
de euro este valoarea actualizată a investiției.
Licitația pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane a fost reluată recent: cele două tronsoane licitate inițial au fost comasate, iar la valoarea indicatorilor financiari eligibili pentru actualizare din devizul general a fost aplicat indicele de actualizare în procent de 14,8%. Valoarea actualizată a investiției este de 1.145.879.685,65 de euro. Valoarea anterioară a fost 998.547.953,25 de euro.
Lucrarea se va executa în 2 etape.
Prima etapă a centurii metropolitane pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida.
Valoarea lucrărilor din prima etapă este de 998.547.901 euro.
În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.
Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 de euro.
Urmează derularea procedurilor legale pentru implementarea proiectului Faza I – Centura Metropolitană TR35, cuprinzând:
1. SECTOR CENTURA METROPOLITANĂ (km 14+747/ NOD 5 – km 38+418/ NOD 18): 23,67 km;
2. SECTORIZARE DRUMURI DE LEGATURĂ PENTRU CONECTIVITATE:
– Sector prioritar: Drum de legătură B4 – Drum pentru acces la Spitalul Regional de Urgență amplasat in localitatea Florești, care se realizeaza prin nodul rutier nr. 7 (km 18+839) cu cele 3 secțiuni:
- B4.1 modernizare DN1, L=2,155 km;
- B4.2 drum nou de acces la Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=4,301 km;
- B4.3 modernizare drum existent între DN1 si B4.2/Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=0,332 km;
– Drum de legătură B3 – Drum de legătură TR 35 cu DN 1F în localitatea Baciu, spre Zalău, prin nodul rutier nr. 5 (km 14+847), în lungime de L=7,18 km;
– Drum de legătură B5 – reconfigurare DN1 Calea Turzii, cu acces din nodul rutier 10, în lungime L=1,531 km;
– Drum de legătură B6 – Drum de legătură TR 35 cu Cartier nou Sopor, cu acces din nodul rutier 14, în lungime L=1,60 km;
– Drum de legătură B8 – Drum de legătură TR35 cu artera principală de circulație aferentă a două cartiere, cu populație cumulată de 160.000 locuitori, cu acces prin nodul rutier 9, și girația de pe Strada Frunzișului, în lungime L=2,056 km.
Asocierea câștigătoare. Cine sunt cele două firme din asociere care vor lucra la tronsonul I
- S.C. VIAROM Construct S.A. este o firmă românească de construcții cu capital integral privat, parte a grupului francez EUROVIA SA, specializată în construcții rutiere, feroviare, hidrotehnice, construcții industriale și edilitare. VIAROM oferă servicii de design infrastructură, studii de fezabilitate, managementul proiectelor pentru respectivele tipuri de construcții.
- S.C. Electrogrup S.A. este o companie specializată în construcții de infrastructură energetică, telecomunicații și civile din Cluj, România. Compania a fost înființată în anul 1997 și face parte din grupul E-INFRA, deținut de frații Teofil și Simion Mureșan și Marian Pantazesc.











