Naveta Florești – Cluj: „Voi ce program aveți/cum evitați traficul?”

Autor  admin   în       5 ore în urmã     147 Vizualizări.  

Traficul dintre Florești și Cluj-Napoca este o provocare bine cunoscută pentru mii de navetiști. Recent, un utilizator Reddit, proaspăt angajat mutat în Florești, a deschis o discuție despre strategiile pe care localnicii le aplică pentru a supraviețui traficului infernal de dimineață. Postarea a generat o dezbatere plină de sfaturi, ironii și frustrări.

„Salut! Sunt o vinitură la Cluj, cu job aici, dar care stă în Florești. Consăteni din această localitate, voi ce program aveți/cum evitați traficul? Mergeți mai dimineață și faceți sală înainte de muncă? Seara cum evitați?” a întrebat utilizatorul.

Soluții cu umor, pragmatism și frustrare

Răspunsurile au venit rapid și au ilustrat realitatea cotidiană a navetiștilor din cea mai mare comună din România. Un prim răspuns a fost tranșant:

„Planifică o oră în trafic per direcție și ești ok.”

Un alt utilizator a oferit o perspectivă mai detaliată:

„Colegi din Florești și-au devansat programul de muncă să înceapă la 7:00 în loc de 9:00, pentru a putea pleca de acasă la 6:00. Dacă întârzii și pleci la 6:10, ai belit kariciu.”

Transportul în comun și banda dedicată

O parte dintre comentatori au menționat transportul public ca fiind o soluție, însă condiționată de ore foarte stricte:

„Dimineața singura șansă este să pleci înainte de 6:30. E riscant chiar și atunci. Seara, după 8, traficul se mai eliberează.”

Un alt utilizator a adus în discuție lipsa unei benzi dedicate pentru autobuze:

„De ce nu există bandă dedicată pt bus Florești – Centru, nu pricep.”

În replică, alții au subliniat dificultățile implementării unei astfel de măsuri:

„Greu nu e, dar efectele în trafic ar fi dezastruoase la orele de vârf pentru șoferi. Cei care merg cu mașina nu vor renunța doar din generozitate la confort.”

Ironii și soluții inedite

Discuția a fost pigmentată cu umor și propuneri exagerate:

„Dacă lucrezi în IT și ai bani, te sfătuiesc să investești într-un elicopter.”

„Te muți în Cluj.”

„Centura neoficială de pe Donath ajută, dar depinde de oră, că și acolo e bară la bară.”

Pentru cei mai aventuroși, bicicleta a fost menționată ca alternativă:

„Te vei mișca mai repede decât mașinile care stau, și chiar dacă nu, măcar nu ești frustrat că ești limitat de alții.”

O soluție așteptată: centura

În final, întrebarea despre centura metropolitană a adus un răspuns plin de scepticism:

„În ce an va fi gata centura?”

„După ce termină metroul…”, a venit replica sarcastică.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.