Mulți înscriși, ZERO oferte! „Dezastru major” pentru centura metropolitană a Clujului. „Șansele să circulăm pe această variantă ocolitoare înainte de 2030 devin practic nule”
Puzderie de firme au accesat caietul de sarcini al licitației pentru cele două tronsoane ale centurii metropolitane. „Să vedem câte vor depune oferte”, a spus miercuri Emil Boc. Iată câte au depus: ZERO! Perioada prevăzută pentru ofertare s-a terminat și, iată, centura metropolitană a Clujului pornește cu stângul. Un fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor spune că șansele să circulăm pe această centură până în 2030 sunt nule.
„Dezastru major pe centura metropolitană Cluj: licitațiile pentru construirea centurii Florești – Cluj – Apahida au fost anulate, după ce niciun constructor nu s-a înscris la start. Este o veste extrem de tristă pentru clujeni, care vor plăti nota de plată a unei administrații incompetente mulți ani de acum înainte, blocați în traficul infernal din zona metropolitană a Clujului. De ce nu a venit nimeni la licitațiile pentru construirea centurii Cluj? Răspunsul pe scurt: pentru că Emil Boc”, a transmis Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Cosma a explicat că proiectul a fost subevaluat și că Primăria a dat răspunsuri „în bătaie de joc” constructorilor interesați. Iar urmările sunt majore. „Administrația clujeană a preluat tocmai în 2017 proiectul centurii de la Ministerul Transporturilor, ca să facă studiul de fezabilitate. I-a luat 5 ani, și a ieșit o treabă de mântuială. Abia anul acesta a lansat licitațiile pentru lucrări, însă valoarea estimată a lucrărilor a fost subevaluată grosolan, iar primăria s-a îngropat odată în plus prin răspunsurile în bătaie de joc la nelămuririle constructorilor interesați. Rezultatul îl vedem azi: zero constructori interesați, zero șanse pentru o variantă de ocolitoare civilizată, zero interes din partea lui Emil Boc pentru rezolvarea traficului din Cluj. O altă consecință tragică este ratarea finanțării europene. Până la reactualizarea proiectului și relansarea lui, alte proiecte care vin din urmă vor lua fața centurii Cluj pentru banii europeni. Șansele să circulăm pe această variantă ocolitoare înainte de 2030 devin practic nule”, a mai spus Cosma.