Moților va avea sens unic! Emil Boc dă luni ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul care va lega direct Calea Mănăștur de podul Garibaldi
Primarul Emil Boc a anunțat că luni va da ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul de regenerare urbană a zonei străzilor Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă. Primele trei luni sunt dedicate însă proiectării.
Principalele avantaje sunt că se deschide o legătură nouă, directă, între Calea Mănăștur și podul Garibaldi, prin exproprierea unor locuitori din zonă și construirea unui pod nou peste canalul Morii, respectiv că se extinde banda dedicată pentru mijloacele de transport pe Calea Moților și Calea Mănăștur.
Contractul este pentru proiectare şi execuţie. Lucrările de reabilitare și modernizare a străzilor se vor desfășura pe o suprafață totală de 40.551 metri pătrați.
Modernizarea coridorului pe axa est-vest se va realiza prin reducerea suprafeței carosabile. Vor rezulta pe Calea Mănăștur patru benzi de circulație cu gabarit redus – două benzi dedicate pentru transportul public și două benzi pentru circulatie rutieră (lățime de trei metri). Calea Moților – segmentul dintre str. Mărginașă și str. Clinicilor – va avea aceeași configurație cu cea de pe Calea Mănăștur.
O noutate importantă este că pe Calea Moților se va institui sens unic, cu excepția mijloacelor de transport în comun. Cum și o parte dintre locuitorii din Grigorescu vor putea veni mai ușor către Calea Mănăștur și Calea Moților (ceilalți vor merge pe Cardinal Iuliu Hossu), nu putem decât să ne închipuim că pe Clinicilor va fi groaznic de circulat.
„Pe segmentul Clinicilor – George Coșbuc, circulația se va desfășura în sens unic, pe direcția spre Calea Mănăștur, circulația în ambele sensuri fiind posibilă doar pentru transportul public în comun, prin benzi dedicate”, a arătat primarul Emil Boc. Informațiile sunt că artera ca avea sens unic până la Primărie, cu benzi bus pe laturi și două benzi generale spre Mănăștur. „Doar așa se pot face benzi dedicate pe Moților”, au transmis surse din Primărie.
Pentru axa nord-sud se propune realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală pe următorul traseu: pod Garibaldi – Str. Uzinei Electrice – Str. Oțetului – Str. Mărginașă. Pentru acest segment au fost necesare exproprieri. De asemenea, se va extinde str. Oțetului la patru benzi de circulație. Pe ambele sensuri de circulatie vor exista piste pentru biciclete și trotuare extinse. Pe str. Mărginașă se propune lărgirea la trei benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților.
În cadrul proiectului se vor planta un număr de 67 arbori foioși, 33 arbori foioși ornamentali, 167 arbuști înalți, 31 arbuști ornamentali și 175 plante perene.
Toate intersecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora se intervine prin proiect vor fi semaforizate și gestionate printr-un sistem inteligent de management trafic – prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public. De asemenea, sistemul de iluminat public LED prevăzut prin proiect permite funcționarea pe diferite nivele de putere și pe diferite paliere orare. Durata de realizare a investiţiei este de 18 luni.
Lucrările ar urma să se încheie la finalul anului 2023. Lucrările vor fi realizate de Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj – ARL.