Modernizarea liniilor de cale ferată pentru trenul rapid Transilvania – Moldova. Se vor monta panouri fonoabsorbante în zona blocurilor din Apahida

Autor  admin   în       2 zile în urmã     535 Vizualizări.  

Contractele pentru modernizarea liniilor de cale ferată Apahida – Suceava și Cluj Napoca – Coșlariu vor include montarea de panouri fonoabsorbante în zona blocurilor din localitatea Apahida, se arată într-un răspuns al ministrului Transporturilor la o interpelare a deputului PNL de Cluj Radu Marin Moisin.

Deputatul de Cluj a întrebat dacă există planuri pentru amenajarea de panouri fonoabsorbante de-a lungul liniei de cale ferată în perimetrul blocurilor în comuna Apahida, județul Cluj.

Montarea panourilor în Apahida, în 2026

„Instalarea panourilor fonoabsorbante se va efectua în timpul derulării lucrărilor aferente obiectivelor de investiții Modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj Napoca și Modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, subsecțiunea I Apahida – Ilva Mică. Perioada estimată pentru demararea execuției este anul 2026”, se arată în răspunsul furnizat de cabinetul ministrului Transporturilor la solicitarea deputatului de Cluj, citat de economica.net.

Zonele în care vor fi montate panourile absorbante în Apahida

În martie 2022, CFR Infrastructură anunța startul modernizării liniei Apahida – Ilva Mică, odată cu semnarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent subsecțiunii de 119 kilometri a liniei de cale ferată Apahida/Cluj – Suceava.

29,68

de milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnnic.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea EGIS ROMANIA S.A – EGIS RAIL S.A. – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALĂ S.R.L au semnat contractul, în valoare de 29,68 milioane de lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnnic, în vederea modernizării liniei pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

23

de luni reprezintă durata contractului.

Sursa de finanțare este reprezentată de fondul de coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă și bugetul de stat. Durata contractului este de 23 de luni.

Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea I Apahida – Ilva Mică în lungime de 119 kilometri au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T.

De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care:

  • creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava;
  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene.
  • creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști, precum și a volumului de mărfuri transporte la nivel intern și international.

49,31

milioane de lei, fără TVA, este valoarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pe subsecțiunea 2, Ilva Mică – Pojorâta.

Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.

CFR Infrastructură a lansat pe 10 februarie 2021 licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea subsecțiunii Apahida – Ilva Mică din linia de cale ferată Apahida – Suceava.

În luna ianuarie 2022, CFR SA a semnat contractul, în valoare de 49,31 milioane de lei fără TVA, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pe subsecțiunea 2, Ilva Mică – Pojorâta (106 km).

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.